سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آهنگساز «حس تنهایی»:

موسیقی این فیلم حس خاصی را می طلبید

«حس تنهایی» با توجه به مضمونش نیازمند خلق فضایی وهم انگیز در موسیقی متن بود و من تلاش کردم این فضا را ایجاد کنم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، محمدکلاسی بهار آهنگساز فیلم تلویزیونی «حس تنهایی» ضمن گفتگو با خبرنگار سیمافیلم در مورد ساخت موسیقی این فیلم اعلام کرد: « حس تنهایی » با توجه به مضمونش نیازمند خلق فضایی وهم انگیز در موسیقی متن بود و من تلاش کردم این فضا را ایجاد کنم .

به گزارش روابط عمومی سیما، کلاسی بهار با بیان این مطلب افزود:  شیوه کار من در موسیقی متن معمولا آکوستیک است و حتی اگر بخواهم از صداهای الکترونیک استفاده کنم نیز حتما یک ساز زنده همچون فلوت یا پیانو نیز فضا را همراهی خواهد کرد کما اینکه ساز خودم ویولون است و به عنوان امضای کار در همه آثارم از آن استفاده می کنم .

وی افزود:  بحث موسیقی در مقوله تله فیلم چندان جدی گرفته نمی شود اما  خوشبختانه چون آثار تولید شده در مرکز سیمافیلم با نظارت و دقت بیشتری ساخته و ارائه می شوند آهنگسازان نیز تلاش می کنند از تمام توان خود استفاده کنند و من در همکاری های مداومی که با این مرکز داشته ام از تمام توان خود برای ارائه اثری ماندگار استفاده کرده ام.

این آهنگساز تصریح کرد: در جدیدترین همکاریم با سیمافیلم ؛ موسیقی متن فیلم « حس تنهایی » این نگاه را تعمیم دادم  کما اینکه این فیلم با توجه به قصه اش و حس و شرایط خاصی که شخصیت اصلی داستان داشت  فضای وهم آلودی را می طلبید و این فضای وهم آلود با رنگ فیلم یکی بود .

وی افزود:  تم اصلی فیلم با ساز پیانو شکل گرفته است و در واقع پیانو بستر اصلی ملودی ساخته شده است و با روحیات شخصیت زن داستان با بازی سارا خوئینی ها همخوانی دارد .

در « حس تنهایی » به کارگردانی مجید حسین شیرودی؛ سارا خوئینی‏ها، بهزاد خداویسی، علی اسکندری، نیلوفر هوشمند، حبیب ثامنیه، حسن شجاعی ایفای نقش کرده اند.

« حس تنهایی » بر اساس فیلمنامه‏ای از مجید حسین شیرودی قصه مهتاب وکیل مستقل و پایه یک دادگستری  را روایت می کند که همواره پرونده های سنگین به او سپرده می شود این بار با موضوع طلاق کسی مواجه می شود که... .

گفتنی است محمد کلاسی بهار در کارنامه کاری اش ساخت موسیقی متن مجموعه « بچه های بهشت » به کارگردانی خسرو معصومی از محصولات مرکز سیمافیلم را نیز به ثبت رسانده است .

همچنین ساخت موسیقی مجموعه هایی همچون « باغ شیشه ای » به کارگردانی مهدی مظلومی ، « سرنوشت » ساخته محمدرضا زهتابی ، « نامه های بالدار » به کارگردانی امیر فیضی و « کودکی بزرگان » اثر رضا بهشتی  از دیگر کارهای این آهنگساز پر کار است .

وی در همکاری مداوم خود با مرکز سیمافیلم برای تله فیلم های « خواب یک ستاره » ، « دیدار در سپیده دم » ، « روز بر می خیزد » ، « تنهایی » و ... نیز موسیقی ساخته است.

« حس تنهایی » را اصغر زائری در گروه اجتماعی مرکز سیمافیلم تولید کرده است./ي2
برچسب ها: آهنگساز ، حس تنهایی ، فیلم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
موزیک مارکت
۱۹:۱۸ ۰۲ مرداد ۱۳۹۱
یه سر هم به وبلاگ من بزنید
http://by2music.niloblog.com/
http://by2music.blogfa.com/