سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

الهی قمشه ای:

نمایشگاه قرآن ابعاد گوناگون این کتاب آسمانی را آشکار می سازد

این شاعر و محقق ادبیات عرفانی گفت: نمایشگاه بین المللی قرآن کریم ابعاد گوناگون این کتاب آسمانی را آشکار می‌سازد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، مهدیه الهی قمشه ای، محقق ادبیات عرفانی در گفت وگو با ستاد اطلاع رسانی بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، عنوان کرد: قرآن کتاب آسمانی است در تمام ابعاد و به بهانه های گوناگون باید به آن پرداخته شود.
وی افزود: به ویژه در نمایشگاه قرآن که بزرگترین گردهمایی فرهنگی معنوی جهان اسلام است، باید بیش از پیش به ابعاد گوناگون این نعمت آسمانی، نظیر مفاهیم و زیبایی های نهفته در آن توجه شود.
این شاعر ادامه  داد: این نمایشگاه  تاثیر بسزایی در آشنایی مردم با قرآن کریم به عنوان گنجیه ای گران قدر دارد.  قرآن و اشعار پر قدرتی مانند حافظ و مولانا به دلیل قابل درک و فهم بودن توسط مردم بیشتر تفسیر می شوند و این اقدام باید در ابعاد گسترده تر و با روش های متفاوت صورت گیرد.
الهی قشمه ای در پایان گفت: هرچه فرهنگ  قرآنی را در کشور و جامعه رواج  دهیم و مردم را به آن علاقمند کنیم  عبادت و ثواب  روزهای رمضان دوچندان خواهد شد.
بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم 25 تیر با شعار «قرآن، فرهنگ بیداری» در مصلای بزرگ تهران حضرت امام خمینی (ره) آغاز به کار کرده است و تا 24 مرداد ماه ادامه دارد./ي2
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.