سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چراغ سبز مخالفان سوري به رژيم صهيونيستي

کارشناس مسايل راهبري در بغداد تاکيد کرد مخالفان سوري در نشست هاي خود به اسرائيل براي دخالت در اين کشور چراغ سبز نشان دادند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني العالم، جاسم الموسوي تصريح کرد ترديدي وجود ندارد که اسرائيل در حوادث سوريه دست دارد، زيرا مي خواهد آخرين ارتش عربي موجود در منطقه را هم در هم بشکند. مخالفان سوري در نشست هاي خود به اسرائيل براي دخالت در اين کشور چراغ سبز نشان دادند. قطر در واقع ميانجي مخالفان سوري و اسرائيل است. 

الموسوي گفت: قطر تلاش مي کند به اسرائيل اطمينان بدهد که کساني که در صورت سرنگوني نظام سوريه به قدرت خواهند رسيد، دشمني با اين رژيم نخواهند داشت. اسرائيل تاکنون به بعضي از اهداف خود در جنگ فرسايشي عليه ارتش سوريه رسيده است. اسرائيل اکنون منتظر فروپاشي ساختار ارتش سوريه است. اما تاکنون گروههاي مسلح نتوانسته اند ضربه جدي به ارتش سوريه برسانند. 

وي ادامه داد: جنگ چريکي در دمشق براي سرنگوني نظام سوريه از داخل شکست خورد. اسرائيل و قطر به تهديد به توسل به زور عليه سوريه يا صدور قطعنامه در چارچوب فصل هفتم روي آورده اند. متاسفانه امروز کشورهاي عربي در کنار اسرائيل در جنگ فرسايشي عليه سوريه دست دارند. رژيم اسرائيل اکنون نقش اساسي در بحران در سوريه ايفا مي کند. ما امروز در برابر مرحله خطرناکي قرار داريم که در آن احتمال بروز جنگ منطقه اي وجود دارد. آمريکا و کشورهاي عربي بايد بدانند که حمايت از گروههاي تروريستي در سوريه در نهايت به ضرر خود آنها تمام خواهد شد. اوضاع ليبي بهترين علت در اين مورد است.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.