سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجراي ويژه برنامه هاي ماه مبارك رمضان در منطقه 10

در آستانه حلول ماه مبارك رمضان و به منظور بهره برداري از اين ماه پرخير و بركت، برنامه ريزي هاي فرهنگي و قرآني در راستاي آماده سازي بسترهاي لازم جهت اشاعه بيش از پيش فرهنگ اسلامي در منطقه 10 انجام شده است.

جواد سيفي معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري منطقه 10 در گفتگو با  خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران ضمن تشريح برنامه هاي ماه مبارك رمضان با تاكيد بر لزوم بهره برداري هر چه بيشتر از اين ماه پر فضيلت افزود: خداوند اين فرصت را پيش روي بندگان خود قرار داده است تا از دريايي بيكران رحمت او بهره لازم و وافر را ببرند.
وي عنوان كرد: در اين راستا اين اداره با ايجاد بسترهاي لازم شامل غبارروبي مساجد، قاليشويي، پاكسازي، رنگ آميزي، شست و شوي نماي مساجد و نصب بند حلول ماه مبارك رمضان بر سردر تمامي مساجد به استقبال ماه مبارك رمضان مي رود.
سيفي ضمن تشريح برنامه هاي فرهنگي با تاكيد بر اين كه خروجي برنامه ها بايد در متن زندگي مردم قابل رويت باشد اذعان داشت: برگزاري جشنواره بزرگ قرآني مشكوة، برپايي نمايشگاه قرآني ويژه ماه مبارك رمضان، برگزاري جشن ولادت امام حسن مجتبي (ع) در مساجد سطح منطقه و برگزاري سفره افطاري ايتام تحت پوشش، از جمله برنامه هايي است كه در ماه مبارك رمضان برگزار مي‌شود.
وي ادامه داد: آمادگي روحي افراد در ماه مبارك رمضان براي تاثيرپذيري از فعاليتهاي فرهنگي و قرآني بيشتر از ساير اوقات است از اين رو با هدف انس و بهره  گيري بيشتر شهروندان از آيات نوراني كلام الله مجيد محافل انس با قرآن با حضور قاريان بين المللي و حافظان با عنوان زندگي با قرآن برگزار مي شود.
معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري منطقه در ادامه گفت: از ديگر برنامه هايي كه همزمان با ماه ميهماني خدا برگزار مي شود مي‌توان به شكوة رستگاري (اتخاذ تمهيدات لازم جهت برپايي با شكوه مراسم احيا و شب هاي قدر) سحرخيزان كوچك (برگزاري جشن ويژه سال اولي هاي روزه دار در مساجد) تجليل از خادمان مساجد،‌برگزاري نشست صميمي ذاكران و مداحان اهل بيت (ع) مراسم تجليل از ائمه مساجد سطح منطقه و همچنين برگزاري مراسم وفات حضرت خديجه (س) در مساجد سطح منطقه اشاره كرد.
سيفي با اشاره به اهميت حضور پررنگ شهروندان در مساجد در طول اين ماه اعلام كرد: تلاش شده تا برنامه هاي متنوع و با كيفيتي در خور اقشار و گروه هاي سني مختلف در سطح مساجد برپا شود.
وي خاطرنشان كرد: از ديگر فعاليت هاي پيش بيني شده در اين ماه مي‌توان به برگزاري 50 عنوان كلاس هاي آموزشي، توزيع بسته هاي فرهنگي ويژه ماه مبارك رمضان، اجراي همايش مراسم رونمايي از مجموعه پوسترهاي زبان حال انتظار در مجتمع فرهنگي هنري شهيد غني پور همزمان با ولادت امام حسن (ع) اشاره كرد./ف
برچسب ها: رمضان ، مساجد ، سیفی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.