سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوزستان/

18 محموله كالای نامرغوب به خارج از كشور مرجوع شد

مدیر اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی خرمشهر گفت: ازآغاز امسال تاكنون 18محموله وارداتی كالای نامرغوب و مغایر با استاندارد به خارج از كشور مرجوع شده است.

   'سیدصادق شریفی نسب؛ در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان افزود: در راستای كنترل كیفیت و مرغوبیت كالاهای وارداتی دو هزار و 425 فقره اظهار نامه از سوی گمرك به این اداره ارجاع شدكه از این تعداد، دو هزار و 252 مورد نمونه برداری شد و در نهایت یك هزار و 725 محموله گواهی نامه انطباق با استاندارد ملی صادر شد.

وی ارزش اقلام نامرغوب مرجوعی را 154 هزار و 159 دلار عنوان كرد و افزود: با مسترد كردن كالاهای نامرغوب یاد شده از ورود خسارت مستقیم به مصرف كنندگان داخلی به میزان یك میلیارد و 889 میلیون و 989 هزار و 340 ریال جلوگیری به عمل آمد.

مدیر اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی خرمشهر عمده كالاهای نامرغوب را اسباب بازی كودكان، لوازم برقی خانگی، قطعه های كامپیوتر، لاستیك، الكتروموتور، كولر گازی و لامپ عنوان كرد.

شریفی نسب اظهار داشت: همچنین 697 محموله دیگر كه مشمول مقررات استاندارد اجباری نبود با انجام دو هزار و 91 مورد آزمون مختلف عملیات شناسایی و تعیین ماهیت كالا در خصوص آن ها به عمل آمد.

وی ادامه داد: علاوه بر این درهمین مدت برای 289 محموله در حال صدور به خارج از كشور كه مشمول مقررات استاندارد اجباری بود به ارزش 12 میلیارد ریال و وزن 10 میلیون و 560 هزار و 999 كیلوگرم گواهی نامه انطباق با استاندارد صادر شده است./س
برچسب ها: محموله ، نامرغوب ، کالا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.