سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/

بلا تکلیف ماندن یك هزار تن محلوج پنبه در پارس آباد

حدود یك هزار تن محلوج پنبه تصفیه شده روی دست پنبه كاران، كارخانه داران و تعاونی روستایی شهرستان پارس آباد مانده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبيل  با وجود گذشت حدود 10 ماه از برداشت وش پنبه و تبدیل آن به محلوج، میزان قابل توجهی از این محصول منطقه هنوز به فروش نرفته است.

یحیی ورزند سرمایه گذار، كشاورز ، مالك كارخانه پنبه پاك كنی 'آراز وش مغان' و چندین واحد صنعتی در شهرستان مرزی پارس آباد گفت: هم اكنون حدود یك هزار تن محلوج پنبه كاران، تعاونی روستایی و مالكان تعدادی كارخانه پنبه پاك كنی منطقه، به علت نبود متولی و خریدار در محوطه تعدادی از كارخانه های پنبه پاك كنی تلنبار شده است.

وی، ارزش محلوج موجود در منطقه را حدود چهار میلیارد ریال عنوان كرد و افزود: اگر مشكل فروش این میزان محلوج برطرف و پول آن به منطقه تزریق شود، زمینه برای تحول اساسی در بخش های مختلف این شهرستان مهیا می شود.

ورزند با بیان اینكه، كاهش تعرفه واردات پنبه ، ضربه سنگینی به پنبه و تولیدات داخلی زده است، خواستار حمایت عملی و جدی از فعالان این عرصه در كشور شد.

نماینده مردم شهرستان های پارس آباد و بیله سوار در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: حمایت از كارخانه داران و تولیدات داخلی، سبب توسعه فضای كسب و كار، رونق اقتصاد كشور و قطع وابستگی به بیگانگان می شود.

حجت الاسلام 'حبیب برومند' افزود: خرید محلوج پنبه كاران با قیمت مناسب و ارج نهادن به تلاش ها و زحمات طاقت فرسای فعالان این عرصه ، به رونق و گسترش كشت پنبه و احیای مجدد صنعت پنبه نقش موثری دارد .

عضو كمیسیون كشاورزی، آب و منابع طبیعی با اشاره به سیر نزولی سطح كشت پنبه در مغان گفت: بی مهری به كشاورزان پنبه كار و تولید كنند گان محلوج ، سبب شده است تا حدود 10 واحد كارخانه پنبه پاك كنی در این منطقه تعطیل شوند این در حالی است كه در هر كدام از این كارخانه‌ها دست‌كم 40 نفر مشغول كار بودند.

وی بخش كشاورزی را محور و اساس توسعه و پیشرفت اقتصاد كشور عنوان كرد و خواستار تسریع در تعیین تكلیف باقیمانده محلوج تولیدی این منطقه كشاورزی شد./س

برچسب ها: اردبیل ، محلوج ، پنبه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.