سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آيت‌الله كعبي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

تراژدي ميانمار تكرار جنايات غزه و سوريه است

عضو مجلس خبرگان رهبری‌ گفت:‌ تراژدي ميانمار، تكرار جنايات غزه و سوريه است، مجامع بين‌الملل بايد هرچه سريعتر نسبت به كشتار مسلمانان ميانمار اقدام كنند.

آيت‌الله عباس كعبي در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، با اشاره به كشتار مسلمانان در میانمار اظهار داشت:‌ جامعه بین‌المللی با طراحي يك‌ تراژدي نسل‌كشي، در قبال جنايات مستكبران و كشتار مسلمانان سكوت اختيار كرده است.

وي افزود: مجامع بين‌المللي بايد هرچه سريعتر نسبت به كشتار مسلمانان ميانمار واکنش نشان دهند تا حادثه غزه و سوريه براي بار ديگر تكرار نشود.

آيت‌الله كعبي با اشاره به تحولات سوريه ادامه داد: تعداد کشته‌هایی که در سوریه اتفاق می‌افتد، کمتر از میانمار است ولی دنیای غرب به دلیل موقعیت ژئو‌پلتیکی سوریه توجه بیشتری به اتفاقات سوریه نشان می‌دهد.

عضو مجلس خبرگان رهبري با اشاره به اینکه همه کشورهای غربی و برخی از کشورهای دست‌نشانده آنها در منطقه در قالب کشور دوست سوریه با یکدیگر متحد شده‌اند، اظهار داشت: هیچ کشوری نیست که برای خونخواهی مردم میانمار چنین اتحادی را تشکیل دهد،

وي افزود: مدافعان حقوق بشر، ادعاي دروغين خود را بار ديگر تكرار نكنند چرا كه مردم جهان شعار آنها مبني بر مدافعان حقوق بشر را باور ندارند.
 
آيت‌الله كعبي به سکوت کشورهای اسلامی در مسئله میانمار اشاره کرد و اظهار داشت: قضیه میانمار توسط رسانه‌های غربی و یا وابسته به غرب بایکوت شده و مجامع  بين‌الملل در قبال اين نسل‌كشي سكوت اختيار كرده اند.
 
عضو مجلس خبرگان رهبري با اشاره به اینکه برخی از ساکنان میانمار شیعه نیستند، خاطر‌نشان كرد: جمهوری اسلامی به دلیل اصول اخلاقی، انسانی و دینی در حد نسبی برای حمایت از آنها موضع خود را اعلام کرد‌ ولی حکام کشورهای اسلامی مانند عربستان و بحرين که ادعای انسانیت دارند، کوچکترین حمایتی از مردم مظلوم میانمار نداشتند.

انتهاي پيام/ش3
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.