سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عليپور خبر داد

سه‌نرخي‌شدن ارز با حضور وزراي اقتصادي دولت در کميسيون اقتصادي مجلس بررسي مي‌شود

سخنگوي کميسيون اقتصادي مجلس از بررسي موضوع سه‌نرخي‌شدن ارز براي واردات کالا با حضور وزراي اقتصادي دولت در کميسيون متبوع خود خبر داد.

محمدعليپور نماينده مردم ماکو چالدران، شوط و پلدشت در مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با اشاره به انتشار خبرهايي مبني بر سه‌نرخي‌شدن ارز براي واردات کالا گفت: در حال حاضر ارز 1226 تومان ارز مرجع است و بانک مرکزي نيز بر همين روال عمل مي‌کند و ثبت اعتباراتش را انجام مي‌دهد.

وي در ادامه افزود: با توجه به شرايط فعلي کشور ضرورت ايجاب مي‌کند به لحاظ صرفه‌جويي در مصرف ذخاير ارزي و اقتصادي، اين ذخاير به نيازها و کالاهاي اساسي کشور اختصاص يابد و اولويت‌بندي‌هايي نسبت به اختصاص ارز مرجع به واردکنندگان صورت گيرد.

سخنگوي کميسيون اقتصادي مجلس با بيان اينکه در حال حاضر پيشنهاد  چند نرخي‌شدن ارز براي واردات کالا مطرح شده ولي اين بحث در حد صحبت است، افزود: بحث‌هايي در خصوص ساماندهي نرخ ارز براي واردات کالا مطرح شده  ولي الزام‌آور بودن اين طرح نياز به اخذ مجوز دارد و هنوز تصميمي در اين خصوص اتخاذ نشده و به مرحله اجرا نرسيده است.

عليپور در ادامه تصريح کرد: در حال حاضر ارز  1226 تومان ملاک واردات کالاست اما بانک‌هاي عامل زماني که درصدد گشايش اعتبار و يا ثبت سفارش هستند محدوديت‌هايي را در خصوص اختصاص ارز  مرجع اعمال خواهند کرد.

سخنگوي کميسيون اقتصادي مجلس با بيان اينکه قانون جديدي در مجلس مصوب نشده و قانون قبلي همچنان اجرا مي‌شود، اظهار داشت: قطعا براي اين تصميم هماهنگي‌هايي لازم را با مسئولين اقتصادي، بانک مرکزي و وزير اقتصاد و دارايي انجام خواهيم داد.

نماينده مردم ماکو در پايان خاطرنشان کرد: درخصوص سه‌نرخي‌شدن ارز هنوز بحث در حد کليات است و درباره جزئيات صحبتي نشده اما در اين زمينه 10 اولويت از سوي بانک مرکزي اعلام شده تا افرادي که درصدد واردات کالا هستند بر اساس اين اولويت‌ها ارز 1226 تومان دريافت كنند.

انتهاي پيام/س2
برچسب ها: ارز ، نرخ ، اقتصاد ، واردات ، کالا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.