سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه/ نماینده مردم اسلام آبادغرب و دالاهو در مجلس؛

گرانی و تورم زمینه وقوع جرم را افزایش می دهد

نماینده مردم اسلام آبادغرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی گفت: کنترل تورم و ایجاد اشتغال زمینه وقوع جرم را کم می کند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

علی جلیلیان لزوم استفاده از شیوه‌های جایگزین زندان برای جرم‌های سبک را امری مطلوب و لازم برای نظام اسلامی دانست و اظهار داشت: به دلیل اهمیت موضوع افزایش آمار زندانیان، مقام معظم رهبری وارد عمل شده و تاکیداتی در خصوص لزوم کاهش استفاده از مجازات حبس برای برخی جرائم سبک را داشته‌اند؛ ضمن اینکه حفظ آبرو، حیثیت افراد و خانواده آنها را مهم و ضروری دانسته اند.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با بیان اینکه باید بر اساس تاکیدات رهبر معظم انقلاب، مجلس قوانین را اصلاح کرده و از مجازات‌های جایگزین حبس استفاده کند، یادآور شد:‌ تا زمانی که قوانین موجود اصلاح نشود نمی توان از قضات توقع داشت بر خلاف قانون حکم صادر کنند.
 
 
وی با بیان اینکه دستگاه قضایی باید با علت مشکلات مبارزه کند، تصریح کرد:‌ متاسفانه دستگاه قضایی با معلول مبارزه می کند در حالی که باید علت مشکلات را ریشه یابی و را‌ه‌کار کاهش جرم را پیدا کند.
 
جلیلیان ادامه داد:‌ دستگاه‌های اجرایی و قوه مجریه باید زمینه‌های بازدارنده از جرم را تقویت کنند تا به سادگی جرمی به وقوع نپیوندد.
 
وی با اشاره به زمینه‌های بروز جرم در کشور اذعان داشت:‌ بیکاری، تورم و اختلافات طبقاتی باعث سرخوردگی اجتماعی در برخی جوانان و همچنین وقوع جرم در میان این قشر خاص می گردد./س
 


برچسب ها: گرانی ، جرم ، افزایش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.