سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه/سخنگوی هیئت رئیسه مجلس نهم؛

رسیدگی به تخلفات اقتصادی خط قرمز نمی شناسد

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس نهم گفت: رسیدگی به تخلفات اقتصادی قاطعانه توسط دستگاه قضا در حال پیگیری است و هیچ خط قرمزی نمی شناسد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

 عبدالرضا مصری با مثبت ارزیابی کردن اقدام دستگاه قضا در رسیدگی به پرونده فساد مالی،‌ گفت : نکته قابل تقدیر در این پرونده آن است که هیچ خط قرمزی در رسیدگی‌ها وجود نداشت به طوریکه قاضی توانست با فراغ بال پرونده‌ای با حجم گسترده که سال‌ها در دستگاه‌های مختلف اجرایی کشور ریشه دوانده بود را به نتیجه برساند.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: به طور قطع رسیدگی به چنین پرونده‌ای نه تنها زمینه رسیدگی به تخلفات شکل گرفته و برخورد با مجرمان را فراهم می‌کند بلکه اقدامی در جهت پیشگیری از تکرار چنین تخلفاتی در آینده خواهد بود.

عضو کمیسیون اجتماعی در مجلس نهم، پیشگیری از تکرار تخلفات مشابه را از ثمرات رسیدگی قاطع به پرونده‌های فساد مالی خواند و تصریح کرد: وقتی متخلفان ببینند که دستگاه قضا بدون توجه به جایگاه و مقام و منصب اجتماعی، سیاسی و اقتصادی افراد به اصل تخلف انجام شده رسیدگی کرده و در ادای وظیفه خود با کسی تعارف ندارند به طور قطع زمینه بروز چنین تخلفاتی در دستگاه‌های اداری و مالی کشور کاهش خواهد یافت.

وی تاکید کرد: برخوردهای قاطع باعث خواهد شد از اقدام افرادی که در آینده قصد اخلال در نظام اقتصادی کشور را دارند پیشگیری شود.

مصری با تاکید بر عکس العمل سریع دستگاه قضا در رسیدگی به پرونده فساد مالی، افزود: اگر چنین پرونده‌ای در هر یک از کشورهای دنیا شکل می‌گرفت رسیدگی به آن سال‌ها طول می‌کشید اما در جمهوری اسلامی شاهد بودیم که دستگاه قضا در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با صرف تمام توان خود رسیدگی به این پرونده را در دستور کار قرار داد.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر ضرورت صدور حکم قاطعانه از سوی قاضی برای مجرمان فساد مالی بزرگ،‌ تصریح کرد: مسئولان قضایی پرونده باید این موضوع را مدنظر داشته باشند که آینده پرونده‌های مشابه پرونده فساد مالی در گرو تصمیماتی است که آنان امروز اتخاذ می‌کنند بنابراین اگر دقیق و موشکافانه باشد اثری مثبت برای آینده خواهد داشت و اگر خدای نکرده در رسیدگی به تخلف افراد خائن و خاطی کوتاهی شود در بروز خطاهای آینده مقصر خواهند بود./س



برچسب ها: تخلفات ، اقتصادی ، خط
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.