سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افراشته:

تحقق مطالبات مقام معظم رهبري، اولويت اصلي معاونت اجرايي مجلس است

معاون اجرايي مجلس عملياتي‌کردن مطالبات مقام معظم رهبري مبني بر نقش نرم‌افزاري پارلمان را از اولويت‌هاي اصلي اين معاونت در آينده پيش‌رو دانست.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران علي افراشته معاون اجرايي مجلس در حاشيه مراسم توديع و معارفه خود که ظهر امروز (يکشنبه اول مردادماه) درمحل کميسيون تلفيق مجلس برگزار شد در جمع خبرنگاران و در تشريح اولويت‌هاي کاري اين معاونت، گفت: براساس وظايفي که براي معاونت اجرايي در ساختار جديد تعريف شده و همچنين منشوري که رئيس مجلس بعنوان دستور کار پارلماني مطرح کرده است تمام امکانات مجلس را بسيج کرده‌ايم تا مطرح‌ترين ايده‌ها را در اين حوزه را عملياتي کنيم.

وي در ادامه با اشاره به فرمايشات مقام معظم رهبري مبني بر نقش نرم‌افزاري مجلس افزود: معتقديم بدنه اجرايي مجلس بعنوان يک اتاق فکر بستر کار را آماده کرده و براي نمايندگان فرصت‌سازي کند تا بتوانند به مطالبات مقام معظم رهبري که در ديدار با نمايندگان در بدو تشکيل مجلس نهم صورت گرفت گام عملي برداشته باشيم.

افراشته همچنين با بيان اينکه در دور هشتم مجلس سه معاونت قوانين، نظارت و اجرايي شکل گرفت، تصريح كرد: معاونت اجرايي مجلس وظايفي که در ساختار جديد تعريف شده است را بسترسازي کرده و با همکاري دو معاونت ديگر يعني قوانين  و نظارت مسئوليت‌هاي نهاده شده برعهده خويش را بخوبي اجرا خواهد كرد.

معاون اجرايي مجلس نهم در ادامه خاطرنشان کرد: اگر قرار است مجلس نقش نرم‌افزاري داشته و چشم‌انداز کشور و نگاه مقام معظم رهبري در حوزه توسعه اقتصادي را محقق کند بايد فرصت مناسب براي اين امر را در اختيار نمايندگان قرار دهد و لذا فرصت‌سازي، بخشي از وظايف اين معاونت است که در مجلس هشتم بخوبي صورت گرفته و اميدواريم در مجلس نهم نيز اين مهم بوقوع بپيوندد.

افراشته در ادامه با بيان اينکه يکي از دغدعه‌هاي رهبري درخصوص نمايندگان شرايط رأي‌گيري در صحن و نظم و انضباط در جلسات است، گفت: ما اين مهم را به عنوان اولويت اصلي در دستور کار خود قرار داده ايم و در همين راستا تلاش شده است تا مجلس به سمت هوشمندشدن سوق يابد تا کارهايي از قبيل ورود و رأي‌گيري نمايندگان بصورت هوشمند و با استفاده از آخرين دستاوردهاي فناوري اجرايي شود.

وي همچنين تصريح کرد: بنا داريم لحظه لحظه زماني که در اختيار نمايندگان قرار دارد را به بهترين نحو مديريت كرده و از آن نهايت استفاده را براي خدمت‌رساني به مردم ببريم.معاون اجرايي پارلمان در بخش ديگري ازسخنان خود به حوزه قانونگذاري اشاره کرد و افزود: تنقيح قوانين در بخش قانون‌گذاري از تأکيدات رئيس مجلس بوده و ما سعي بر آن داريم تا بسترسازي مناسب براي اين امر را که در 100 سال گذشته وجود داشته است به اتمام برسانيم.

وي همچنين تصريح کرد: درحوزه نظارت نيز با همكاري معاونت نظارت مجلس سعي خواهيم کرد به بهترين نحو همکاري داشته و مصوبات ماندگاري را پايه‌ريزي كنيم.

افراشته در ادامه به نحوه تعامل معاونت اجرايي پارلمان  در رسانه ها اشاره کرد و اظهار داشت: در حوزه رسانه کارهاي جديد و متنوعي در طول مجلس هشتم صورت گرفته است به طوريکه آشنايي ذينفعان با قوانين،  اقدامات نمايندگان و مطالبات مردم و همچنين در اختيار قرار دادن اطلاعات بيشتر از نمونه بارز اين اين اقدامات بوده است.

وي در پايان خاطرنشان کرد: در بخش رسيدگي به مطالبات خبرنگاران اقدامات متعددي انجام شده و قطعا از ايده‌هاي سازنده و كارآمد اين قشر حمايت خواهيم کرد."انتهاي پيام"/س2
برچسب ها: رهبری ، مجلس ، معاونت ، اولویت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.