سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در کمیسیون دائمی شورای عالی عتف

تصویب طرح راه اندازی اولین منطقه ویژه علم و فناوری کشور

مسئول راه اندازی منطقه ویژه علم و فناوری یزد گفت: ايجاد منطقه ویژه علم و فناوری یزد كه از مصوبات سفر استاني هيات دولت به اين استان بود پس از انجام مطالعات امکان سنجی و تطبیقی مورد تصويب قرار گرفت.

به گزارش گروه علمي پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي وزارت علوم ، مهندس حسین رحیمی افزود: مناطق ويژه علم و فناوري مجموعه اي از امكانات علمي، صنعتي، توليدي، آزمايشگاهي، تحقيقاتي، زيرساختها و محيط هاي ارتباطي، نهادها و موسسات، افراد و اطلاعات هستندكه با تكيه بر خلاقيتها و نوآوري ها در يك گستره جغرافيايي و بر اساس يك نظام مدون و هم پيوند با اهداف و راهكارهاي معين  بصورت هماهنگ  فعاليت مي كنند.
وي اظهار داشت :  مناطق ويژه علم و فناوري  با جذب فرصت ها و سرمايه هاي علمي، اقتصادي، انساني، ملي، منطقه اي و بين المللي و اشتراك منافع همه طرفهاي ذي نفع و هم افزايي بين سازمانها، مراكز و موسسات حاضر در منطقه، سبب ارتقاي فناوري و در نتيجه توسعه توليد، ثروت، رفاه ملي و ايجاد جامعه دانايي محور مي شوند.
مهندس رحیمی گفت : این مصوبه زمینه را برای تکمیل مطالعات تفصیلی و همچنین تشکیل سازمان عامل استقرار منطقه ویژه محیا خواهد نمود. /عط
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.