سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دستیابی به تکنولوژی تولید پودر نانو ولاستونیت

مبتکر کشورمان به تکنولوژی تولید پودر نانو ولاستونیت به روش هیدروترمال دست یافت.

آرش یزدانی مبتکر تکنولوژی تولید پودر نانو ولاستونیت به روش هیدروترمال در گفتگو با خبرنگار دانش های روز باشگاه خبرنگاران افزود: ولاستونیت یک متاسیلیکات کلسیم با رنگ سفید تا خاکستری یا قهوه ای است كه معادن ولاستونیت جهان در چند کشور خاص تمرکز یافته اند.
 
وی گفت: به جز کشور چین، تعداد انگشت شماری از تولید کنندگان در آمریکای شمالی، اروپا و هند وجود دارند، علت این امر مشکلات تکنولوژی و اقتصادی بر سر راه تولید ولاستونیت است.
 
یزدانی تصریح کرد: خواص فیزیکی و شیمیایی مطلوب ولاستونیت این ماده را به عنوان یک ماده صنعتی مطرح کرده است . از ولاستونیت به شکل گسترده ای در صنایع پلاستیک، سرامیک و داروسازی استفاده می شود از طرفی چون فایبرهای آزیستی سلامت را تهدید می کنند به این دلیل ولاستونیت جایگزین آزبست ها شده اند.
 
این مبتکر اظهار کرد: مقاومت به شوک حرارتی بالا و ضریب انبساطی حرارتی پایین ولاستونیت مصرف آن را به میزان 20% در ساینده ها با باند های سرامیکی به خصوص در ابزار برش، ورق های سمباده و غیره باعث شده است.
 
وی ادامه داد: در این اختراع از روش هیدروترمال برای سنتزولاستونیت استفاده شده است در این روش از کربنات کلسیم و سیلیس همدان به عنوان مواد اولیه اصلی و از نمک طعام به عنوان کانی ساز استفاده شده است./عط
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
حسین رنگ اور
۱۰:۰۴ ۲۶ بهمن ۱۳۹۵
با سلام و احترام
قیمت نانو ولاستونیت تولیدی شما را می خواستم بپرسم.
ممنون