سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوزستان/

شرجی هوا در خوزستان به 80 درصد رسید

مدیر کل هواشناسی خوزستان از افزایش میزان رطوبت در شهرهای استان تا مرز 80 درصد خبر داد.

مسعود دهملایی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان اظهار داشت: هم اکنون میزان رطوبت نسبی در شهرهای استان زیاد است به طوری که در ماهشهر 79 درصد، هندیجان 62 درصد، شادگان 52 درصد و دزفول با 50 درصد به عنوان شرجی‌ترین شهرهای خوزستان گزارش شده‌اند.

وی افزود: در لایه میانی جو روند تدریجی کاهش ارتفاع مشاهده می‌شود و طی روزهای آخر هفته جاری نیز با تغییرات سوی جریانات، انتظار افزایش رطوبت و حاکمیت وضعیت شرجی در نیمه جنوبی استان را داریم.

وی تاکید کرد: از روز دوشنبه به بعد نیز تقویت زبانه کم‌فشار باعث تشدید گرادیان فشار و وزش بادهای قابل‌ملاحظه در استان خواهد شد.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: طی امروز و فردا آسمان استان صاف تا کمی ابری بعضا همراه با غبار محلی در بعد از ظهر و شب گاهی با وزش باد نسبتا قابل‌ملاحظه پیش‌بینی می‌شود.

دهملایی افزود: انتظار افزایش رطوبت در روزهای آخر هفته و افزایش سرعت وزش باد در صحاری عراق و خوزستان از روز دوشنبه وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی خوزستان تاکید کرد: وضعیت هوا، صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار جهت باد، جنوب غربی تا شمال غربی گاهی جنوب شرقی سرعت باد، 15 تا 30کیلومتر در ساعت و ماکزیمم سرعت باد، 35 کیلومتر در ساعت خواهد بود.

دهملایی خاطر نشان کرد: در شبانه روز گذشته بستان با 51 و دهدز با 28 درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط گزارش شده‌اند.

وی افزود: حداکثر دمای اهواز به 48 و حداقل به 32 درجه سانتیگراد خواهد رسید./س
برچسب ها: شرجی ، هوا ، خوزستان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.