سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بجنورد/ رئیس کمیسیون اجتماعی؛

عدم تحقق 4 میلیون فرصت شغلی در کشور/ بیکاری مشکل اساسی مردم درحوزه انتخابیه

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی از عدم تحقق وعده دولت در خصوص ایجاد 4 میلون فرصت شغلی در کشور انتقاد کرد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد؛ عبدالرضا عزیزی رئیس کمیسیون اجتماعی در جلسه علنی امروز ( یکشنبه اول مرداد) در مجلس گفت: دولت در سال ۹۰ قول ایجاد ۲ میلیون و ۵۰۰ فرصت شغلی را داد و در سال ۸۹ نیز مدعی شد که یک میلیون و ۶۰۰ هزار فرصت شغلی ایجاد می کند بنابراین امروز باید نزدیک به ۴ میلیون فرصت شغلی ایجاد شده باشد اما این وعده ها محقق نشده است.

وی تصریح کرد: اگر این آمار ارائه شده صحت دارد امروز نباید مشکل اشتغال داشته باشیم اما متأسفانه در عمل می بینیم که بیکاری در کشور بیداد می کند.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی مشکل اصلی بسیاری از مردم را در حوزه های انتخابیه بیکاری توصیف و تصریح کرد: بیکاری در کشور مشهود است و صحبت های زیبا نمی تواند گره گشای مشکل اشتغال مردم باشد و دولت باید در این خصوص وارد عمل شود.

عزیزی ضمن انتقاد از همکاری بانکها با سرمایه گذاران گفت: از کارگاه های تولیدی و کارخانه های کوچک تعطیل شده اند زیرا متأسفانه سرمایه گذار سرمایه و اعتبار اولیه خود را به تأیید می رساند اما بانک ها همکاری لازم را با وی انجام نمی دهند و حق خود را پرداخت نمی کنند در نتیجه کارخانه ها و کارخانجات با کمبود نقدینگی شدید مواجه شده اند.

ناظر مجلس در شورای اشتغال با انتقاد از سود و جریمه ای که بانک ها از سرمایه گذاران دریافت می کنند اظهار داشت: سود و جریمه ای که بانک ها از سرمایه گذاران می گیرند کمر آنها را شکسته است و در هیچ کشوری ۲۱ درصد سود و ۵ درصد جریمه از سرمایه گذار گرفته نمی شود.

عزیزی با اشاره به اینکه چرا در فصل تولید برنج و صیفی جات واردات انجام می شود تصریح کرد: به علت عدم نظارت کسانی که مشغول کار هستند حداقل حقوق را هم دریافت نمی کنند و بیمه نیز نمی شوند و این مسئله مصداق بارز استثمار است./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.