سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پروانه معصومي:

سینماگران به متن وعمق دفاع مقدس رجوع کنند

فیلم های دفاع مقدس جزء بهترین فیلم های سینما ایران محسوب می شود البته اگر امروزه به تمامی زاویای آن نگاه جدی شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، پروانه معصومی ازبازیگران پیشکسوت سینما وتلویزیون در گفتگو با روابط عمومی جشنواره فیلم مقاومت گفت: فیلم های دفاع مقدس جزء بهترین فیلم های سینما ایران محسوب می شود البته اگر امروزه به تمامی زاویای آن نگاه جدی شود.

وی افزود:متاسفانه به نظر من آنچه درجنگ اتفاق افتاده تاآن چیزی که ما در قالب سینما به آن پرداخته ایم تفاوت دارد وتنها چند فیلم نام آشنا هستند که به خود جنگ با واقعیت ها پرداخته اند.

وی همچنین تصریح کرد:نداشتن تحقیق درزمینه های مختلف دفاع مقدس وعدم نگارش موضوعات روایتی جنگ آنهم درتمامی ابعاد آن مهمترین ضعف این ژانر است.

معصومی با اشاره به اینکه دفاع مقدس اتفاقات ناب وبکری دارد که هنوز سینماگران نتوانسته اند به تصویر بکشند عنوان کرد:سینماگران وفیلم نامه نویسان باید به متن وعمق جنگ رجوع کنند واین متن به معنای صرفا جبهه جنگ نیست بلکه تمام شهرهای ایران واقشار جامعه در گوشه گوشه این اتفاق تاریخی سهیم هستند که با استفاده از این ناگفته می شود آثاری فاخر خلق کرد.

وی درادامه اظهارکرد:نمی توان گفت تا چند سال دیگر می شود درباره جنگ ودفاع مقدس فیلم ساخت چراکه اگر زیربنای تولیدات را نگارش با تحقیق اصولی ونگاهی محتوایی پیش ببریم قطعا تا چندین نسل آینده هم می توان آثارقابل توجه وتاثیرپذیر تولید واین حماسه بزرگ را جاودانه کرد.

این بازیگر سینما وتلویزیون درادامه نیز گفت: ساختن فیلم با موضوع مهم حماسه دفاع مقدس باید از یکنواختی وبی مایگی متون خارج شود وبه فضای با عملکرد مطلوب، سازنده و همراه با دلبستگی وعشق به این ژانر نگاه وتولید شود.

وی درپایان خاطرنشان کرد:بدیهی است انقلاب ودفاع مقدس ما از بزرگترین حماسه های جهان بشمارمی رود وهیچ اتفاق این چنینی  را نمی توان با آن مقایسه کرد واگر امروز در سایر کشورها شاهد مقاومت ها وایستادگی در برابر ظلم هستیم متاثر از حماسه آفرینی ومقاومت مردم میهن مااست وهمین نزدیکی افکار می تواند بهترین سوژه ها برای تبادل فرهنگ درحوزه بین المللی وگسترش سینمای مقاومت آنهم از جنس برون مرزی باشد./ي2
برچسب ها: سینما ، دفاع مقدس ، معصومی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.