سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم/

فاصله مناسب بین افطار تا شام چقدر باشد؟

یك متخصص تغذیه با بیان اینكه کمبود ویتامین و املاح در ماه رمضان قابل جبران بوده و مشکل چندانی برای بدن ایجاد نمی‌کند، گفت: روزه داران بهتر است وعده افطار و شام را ادغام کنند و یا یک فاصله 20 تا 30 دقیقه‌ای میان این دو وعده داشته باشند.

 
 
به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران قم، دكتر مسعود كیمیاگر خاطرنشان كرد: به منظور كاهش مشكلات بهتر است روزه داران وعده‌های افطار و شام را ادغام كنند و در صورت لزوم تنها 20 تا 30 دقیقه بین آنها فاصله بیندازند همچنین وعده سحری باید كامل باشد و از آن صرف نظر نشود.
وی در كارگاه روزه‌داری و سلامت ضمن اشاره به مطالعات اخیر انجام شده كه تاثیرات روزه‌داری را بر قند و انسولین و چربی‌ها مشخص كرده اظهار داشت: طبق این بررسی‌ها گلوكز سرم در اولین روزهای ماه رمضان افزایش پیدا كرده كه این تغییر به كاهش انسولین نسبت داده می‌شود.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی تهران افزود: روزه داری طیف وسیعی دارد و در نواحی مختلف به شكلهای متفاوت انجام می‌شود و بعضی از روزه داری‌ها صحیح و بسیاری از آنها نادرست است زیرا مواد غذایی در وعده‌های افطار و سحر به طور فشرده مصرف می‌شود.
وی تصریح كرد: ما به عنوان پزشك در این ایام با دو دسته افراد روبرو می‌شویم دسته‌ای از بیماران خواهان مجوز برای روزه داری و گروهی نیز با نیت منع از روزه گرفتن به ما مراجعه می‌كنند كه بررسی وضعیت دقیق آنها بر عهده ما پزشکان است./س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.