سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فردا آغاز مي‌شود؛

اجراي "طرح طليعه حكمت" با حضور اساتيد دانشگاه امام صادق(ع)

نظام تربیتی سازمان بسیج دانشجویی (شجره طیبه) باهدف آموزش توانایی مربیگری و کار در حلقه‌های صالحين، دوره تربيت مربي آثار شهيد مطهري (طليعه حكمت) را با حضور 1500 نفر از دانشجويان كل كشور آغاز كرد.

زهرا ميرزايي مسئول فرهنگي طرح طليعه حكمت در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران در تبيين هدف اجراي "طرح طليعه حكمت" گفت: با توجه به قرار گرفتن در دورانی که هر روزه در معرض شبهات مختلف اعتقادی، سیاسی هستیم برای مقابله با این هجمه ها باید چهارچوب ذهنی خود را به گونه ای شکل دهیم  که بتوانیم در مواقع حساس و فتنه ها تصمیم گیری صحیحی را انجام دهیم.

وي در ادامه با اشاره به اهتمام هر فرد براي يادگيري مباني انقلاب اسلامي اظهار داشت:  اسلام نیز، ما را به تحقیق و تفکر در دین دعوت کرده است و برای عدم انحراف و کج فهمی در مفاهیم باید از افراد متخصص و قابل اطمینان استفاده کرد .

مسئول فرهنگي "طرح طليعه حكمت" با اشاره به فرمايشات مقام معظم رهبري (مدظله العالي) كه کتب شهید مطهری را مبانی فکری نظام مي دانند، خاطرنشان كرد: شهید مطهری (ره) یکی از افرادی است که کتب ایشان می تواند در پیمودن این مسیر به ما کمک بسیاری کند چراکه از این سخنان می توانیم متوجه شویم که آثار ایشان یک منبع جامع و قابل اعتماد برای آشنایی با اسلام است و می تواند کمک بسیاری به ما کند تا مسیری که در آن حرکت می کنیم را به خوبی بشناسیم.

وي در ادامه افزود: بر این اساس، دوره ی تربیت مربی آثار شهید مطهری طراحی شده است که انتظار می رود طی آن دانشجویان مستعد علاوه بر مطالعه و فهم نزدیک به 20 کتاب از آثار ایشان، بتوانند آموزه هاي خويش را به دیگران نیز بیاموزند تا شاید این سخن رهبر انقلاب را که می فرمایند:" باید آنچنان خود را بسازید که مثل شمعی پروانه ها را به دور خود جمع کنید.سازندگی علمی، اخلاقی، معنوی، فکری وسیاسی داشته باشند " را تحقق بخشیم .

ميرزايي متذكر شد: این دوره در تابستان های سال 89 و 90 نيز در اردوگاه سیدالشهداء آبعلی تهران برگزار شد که با استقبال قابل توجه دانشجویان روبرو شد و اميدواريم در تابستان 91 نيز، استقبال گسترده را از دانشجويان شاهد باشيم .

وي در ادامه اضافه كرد : این دوره با توسط نظام تربیتی سازمان بسیج دانشجویی (شجره طیبه صالحین) برنامه ریزی شده است و در آن داشنجویان توانایی مربیگری و کار در حلقه های صالحین را می آموزند .
 
مسئول طرح طليعه حكمت وجه تمایز این دوره با سایر  دوره ها را نگاه به آینده در برنامه ریزی های آن دانست و افزود: در این دوره دانشجویان در گروه های 10 نفره سازماندهی می‌شوند كه این گروه ها قبل از تشکیل کلاس دانشجویان با اعضای گروه خود کتب را مطالعه می‌کنند و در بین اعضا در مورد کتاب و شبهات آن بحث می‌کنند، همچنين اساتيد دانشگاه امام صادق نيز براي پاسخگويي به شبهات دانشجويان حضور دارند.
 
وي در ادامه گفت: اين طرح در 3 دوره متوالي انجام مي‌شود كه در دوره اول آن آقايان در كل كشور و دو دوره متوالي نيز براي خانم‌ها به ترتيب از 2 مرداد تا 14مرداد براي دانشجويان شهرهاي آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، ایلام، بوشهر، خراسان رضوی، جنوبی و شمالی، خوزستان، سیستان و بلوچستان، کردستان، کرمانشاه، کرمان، کهگلویه و بویراحمد، لرستان، هرمزگان، یزد و كل استان تهران و از تاريخ 15مرداد تا 27 مرداد به ترتيب براي دانشجويان شهرهاي البرز، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، زنجان، سمنان، قزوین، قم، فارس، گلستان، گیلان، مازندران، مرکزی و همدان در نظر گرفته شده است كه دوره دوم آن از فردا آغاز مي‌شود.
 
ميرزايي در پايان افزود: در اين طرح علاوه بر آموزش کتاب های شهید مطهری، کلاس های فوق برنامه مانند آموزش مهارتهای کلاس داری، فن بیان، مهارتهای جذب، ولایت فقیه و .... برگزار می‌شود.

انتهاي پيام /س3

برچسب ها: طلیعه ، حکمت ، بسیج ، مطهری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.