سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بررسي وضعيت اشتغال در مجلس-3

قادري: وزارت کار در ساماندهی بازار کار به خوبی عمل نکرده است

نماينده شيراز در مجلس شوراي اسلامي گفت: امروز صندوق بازنشستگی سازمان تأمین اجتماعی زیر مجموعه وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی است که این سازمان ها نیز تحرک لازم را ندارند و وزارت کار نیز در ساماندهی بازار کار به خوبی عمل نکرده است.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران جعفر قادري در جريان بررسي وضعيت اشتغال و حمايت از بيكاران متقاضي كار در جلسه علني صبح امروز(يكشنبه 1 مرداد) با بيان اينكه وزارت كار،‌ تعاون و رفاه در ساماندهي بازار كار به خوبي عمل نكرده، افزود: فرصت های شغلی اعلام شده به هیچ وجه صحت ندارد و در مورد آمار بیکاری نیز توزیع مناسبی در سطح استان ها نداریم.
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از بالا بودن آمار بیکاری در کشور افزود: در حال حاضر استان هایی در کشور وجود دارد که نرخ بیکاری آنها نزدیک به ۲۰ درصد است.
قادری با بیان اینکه دولت اعلام کرده است برای ایجاد هر فرصت شغلی ۱۰ میلیون اعتبار نیاز دارد گفت: در سال ميزان ۴۰ هزار میلیارد تومان در بخش هدفمند کردن یارانه ها در حال توزیع است و این اعتبار اگر به اشتغال اختصاص داده شود چیزی حدود ۴ میلیون فرصت شغلی ایجاد می شود و به نظر می رسد آمار دولت مشکل دارد.
وی ادامه داد: پیش از این وزارت کار عنوان می کرد در جهت افزایش فرصت های شغلی ابزار و امکان نداریم اما امروز صندوق بازنشستگی سازمان تأمین اجتماعی زیر مجموعه وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی است که این سازمان ها نیز تحرک لازم را ندارند و وزارت کار نیز در ساماندهی بازار کار به خوبی عمل نکرده است.
نماينده مردم شيراز در مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: ما نياز داريم در كنار بورس و فرابورس، بازار بورس ديگري فعال شود تا وزارت كار و تعاون اقدام جدي در اين رابطه داشته باشند.
قادري با انتقاد از عملكرد تامين اجتماعي در اجراي قانون برنامه پنجم تصريح كرد: كارفرماياني كه اقدام به ايجاد فرصت شغلي مي‌كنند متاسفانه از معافيت مالياتي برخوردار نمي‌شوند.
اين عضو كميسيون برنامه و بودجه مجلس شوراي اسلامي با انتقاد از اشغال فرصت‌هاي شغلي توسط اتباع بيگانه گفت: وزارتخانه همچنين در هدايت منابع بانكي به سمت تعاوني‌ها خوب عمل نكرده و عملكرد دولت در برخورد با شركت‌هاي تامين نيروي انساني مناسب نبوده است.
انتهاي پيام/ب2
برچسب ها: وزارت ، کار ، بازاز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.