سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اراک/

افزایش قیمت ها و طرح های نظارتی

بديهي است آنچه امروز مردم را در تنگنا قرار داده است نه اين تحريم ها يا طرح تحول اقتصادي وهدفمندي يارانه هاست بلکه آنچه اين روزها وضعيت مردم را سخت کرده است عدم نظارت و رسيدگي به امور اقتصادي است

 

به گزارش خبرنگار  باشگاه خبرنگاران اراک ، تورم و گراني روي سفره هاي مردم بسيار تاثير گذاشته برخي اقلام توليدي‌ در سه ماه گذشته تا 80 درصد افزايش قيمت داشته است . وشايداين گرانيها ناشي از عدم حمايت مناسب از توليد کنندگان /عدم نظارت کافي/ورود دلال هادرچرخه توزيع وسياستهاي اشتباه وغيرکارشناسي تصميم گيران اقتصادي باشد.

اين روزهاآنچه دربازارشاهديم اينست که هر فروشگاه، بهايي متفاوت بر روي کالا مي‌گذاردونظارتي بر قيمت کالاها وجود ندارد و حتي اين مسئله را اداره عريض وطويل صنعت و معدن به عنوان متولي تنظيم بازار و قيمتهاهم مي‌داند اما ;کمتر اقدام مي‌کند.

همه کالاها و محصولات افزايش قيمت چشمگيري داشته است/ افزايش قيمت و گراني در تمام اقلام و کالاها از جمله مرغ،‌ گوشت،‌ تخم‌مرغ و سبزي خوردن کاملا مشهود است.

اين روزها، جو رواني گراني بيشتر باعث حرص خريد مردم شده و تورم و گراني که يقينا مسئله‌ايست اقتصادي، به کارزار سياست نيز کشيده شده است.

آنچه واضح است اينکه مجلس و دولت بايد با همکاري نزديک با يکديگر براي حل معضل تورم و گراني قدم جدي بردارندتاآثار گراني وافزايش لجام گسيخته قيمتهارابه حداقل رسانده ودرموقعيت حساس کنوني حداقل امنيت غذايي رابراي مردم تامين کنند.

کاهش قيمت ها نيازمند تداوم و افزايش توليد است و براي افزايش توليدبايد نيازواحدهاي توليدي ازطريق ارائه تسهيلات/تهيه مواداوليه وتضمين هاي حمايتي ، تامين شود.

روش تعزيراتي براي مقابله با گراني ها روشي است که درکوتاه مدت تاثيرگذار است اما دولت بايد از ابزارهاي ديگري براي کنترل قيمتها استفاده کند .

بازرسي گسترده و پايش بازار هم مي توانددر خصوص جلوگيري ازا فزايش بي رويه قيمت داشته باشد

مسئولان دولت و دست اندرکاران اقتصادي کشور قول داده اند که با اتخاذ تدابير لازم زمينه بازگشت قيمت برخي اقلام و کالاها به قيمت سال قبل را فراهم کنند و رئيس جمهور نيز از استانداران خواسته بود جلوي افزايش بي رويه قيمت ها را بگيرندومسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت قول داده اند با اتخاذ تدابيري و کنترل بازار در آستانه ماه مبارک رمضان جلوي افزايش قيمت ها را بگيرند./س

برچسب ها: افزایش ، قیمت ، نظارت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.