سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خواندنی ها از ادوار مختلف جام جهانی؛

آفریقای جنوبی 2010_اولین جام جهانی در خاک آفریقا

نوزدهمین دوره رقابت های جام جهانی برای اولین بار در خاک آفریقا برگزار شد.

  به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران میزبانی این دوره از رقابت های جام جهانی که نوزدهمین دوره آن نیز محسوب می شود به آفریقای جنوبی واگذار شد این موضوع شور و شعف فراوان را در این کشور حاکم کرد تصمیم فیفا برای اعطای میزبانی به این کشور جنبه های اقتصادی نیز داشت، از آنجا که این رقابت ها توریست های فراوانی را به همراه دارد و درآمدهایی رویائی را به ارمغان می آورد می توانست کمک شایانی به اقتصاد رو به زوال آفریقای جنوبی باشد. این دوره از مسابقات های جام جهانی به رقابتی ترین آنها نیز بدل شد تیم های قاره های آفریقا و آسیا پیشرفت های زیادی کرده بودند و حالا جزو تیم های قدر محسوب می شوند.
 پس از اتمام بازی های مقدماتی، 4 تیم از آسیا، 6 تیم از آفریقا، 8 تیم از آمریکا، یک تیم از اقیانوسیه و 13 تیم از اروپا باقی ماند که راهی این دوره از مسابقات شده و برای کسب عنوان قهرمانی به رقابت پرداختند.
استرالیا از طریق آسیا به این دوره از رقابت ها آمد و همین موضوع باعث شد تا نیوزیلند از اقیانوسیه راهی مسابقات شود. آفریقای جنوبی به منظور آمادگی برای برگزاری مسابقات 10 استادیوم را ساخته و تجهیز و مدرن سازی کرد تا بتواند میزبان شایسته ای برای طلایی ترین تورنمنت فوتبال باشد. اسپانیا و هلند به فینال این دوره راه یافتند و اسپانیا توانست با نتیجه یک بر صفر قهرمان جهان شود آلمان و اروگوئه نیز در بازی های رده بندی به مصاف یکدیگر رفتند و آلمان با نتیجه 3 بر 2 توانست در مقام سوم جهان جای گیرد./ق
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.