سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

آماده فعالیت و رقابت در سطح جهانی هستیم

رئیس نخستین همایش بین المللی بین رشته ای "هنر، زبان و تکنولوژی" گفت: امروز آماده فعالیت ورقابت در سطح جهانی هستیم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد به نقل از روابط عمومی نخستین همایش بین المللی بین رشته ای "هنر، زبان و تکنولوژی" ، اکرم السادات زعفری نژاد در مراسم اختتامیه این همایش که در هتل پردیسان مشهدبرگزار شد، اظهار کرد: غفلت در رویکرد علمی آموزشی توانست حوزه هنر را در گفتمان ایران اسلامی تضعیف نماید اما ما معتقدیم در دگرگونی افعال بشر خداوند کمکمان می کند.

وی افزود: این همایش با فعالیت گسترده خود بخش کوچکی از فعالیت های بزرگ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که در همین راستا ما نیز امروز آماده فعالیت و رقابت در سطح جهانی هستیم.

رئیس نخستین همایش بین المللی بین رشته ای "هنر، زبان و تکنولوژی" خاطر نشان کرد: با فرارسیدن ماه مبارک رمضان در کنار بارگاه ملکوتی ثامن الحجج (ع) خواستار عنایات ویژه آن امام همام هستیم و امید داریم در چشم انداز 2017 در قله های افتخار ایران قرار بگیریم تا ایرانی سرفرازتر از پیش داشته باشیم.

عباس صدری دبیر علمی همایش نیز در ادامه این مراسم از برگزاری نخستین همایش بین المللی بین رشته ای "هنر، زبان و تکنولوژی" ابرازخرسندی کرد و اظهار داشت: وجود مبانی نظری برای توسعه فرهنگ، تکنولوژی و زبان است که البته قسمتی از این مدل طراحی شده و بخشی دیگر در حال طراحی است.

وی تاکید کرد: عرصه فرهنگ و هنر در کشور نیازمند متخصصینی دلسوز و با تدبیر است بخصوص در مورد بایدها و نباید هایی که جامعه هنری کشور با آن روبرو است.

دبیر علمی نخستین همایش بین المللی بین رشته ای "هنر، زبان و تکنولوژی" با اشاره به اینکه توسعه فرهنگ و هنر اثر خود را بر جامعه می گذارد، گفت: ایران باید در زمینه تکنولوژی در جهان اسلام الهام بخش و مرجع باشد.

وی اظهار کرد: در جامعه اسلامی باید رویکرد افراد به نظام آموزشی کشور به صورت دینی باشد.

صدری تاکید کرد: با توجه به اینکه بسیاری از کشورها هنوز مبحث فطرت انسانی را جدی نگرفته اند اما ما این مقوله را مورد بررسی و ارزیابی قرار داده ایم.

وی در خاتمه ایجاد یک دبیرخانه برای پیگیری اهداف این همایش بین المللی را ضروری دانست و گفت: با توجه به اینکه بنده در اکثر کنفرانس ها و همایش های بین المللی شرکت دارم، برگزاری این همایش را کاملا مثبت و امیدبخش ارزیابی می کنم.

گفتنی است؛ در پایان مراسم با حضور دکتر شاه آبادی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، دکتر صدری رئیس موسسه آی سیسکو در خاورمیانه، جعفری مدیر کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی، مدیران مراکز جامع علمی کاربردی و سایر مسئولان حاضر در اختتامیه از تمبر نخستین همایش بین المللی بین رشته هنر، زبان و تکنولوژی رونمایی شد.

همچنین در این مراسم از جمعی از محققان، پژوهشگران و سینما گران خارجی چون بهرام حیدری ایرانی مقیم امریکا، ریاض شاهین از فلسطین، ملیسا کارتر از امریکا، اسکات فرانک از امریکا، لوئیس مک گوئیل از پرتغال، پارادوسکی از لهستان، کیا حیدری از امریکا، محمد الجابری از سوئد و محمدی نژاد ایرانی مقیم لبنان تقدیر به عمل آمد./س

برچسب ها: اماده ، رقابت ، جهانی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.