سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

يادداشت//ادبيات به كما رفت

ادبيات در روز نخست ماه رمضان همچون انساني روزه‌دار كه بر حسب شرايط متغير خود در ماه روزه تا اندازهاي دچار بي‌حالي مي‌شود،به كما رفت.

باشگاه خبرنگاران؛ادبيات در روز نخست ماه رمضان همچون انساني روزه‌دار كه بر حسب شرايط متغير خود در ماه روزه تا اندازهاي دچار بي‌حالي مي‌شود،به كما رفت.
اين در صورتي است كه ما همواره انتظار تاثيرپذيري ادبيات را به عنوان زيرگروهي از فرهنگ از مهمترين مباحث روز داريم،اما اين روزها علاوه بر آنكه برخي نويسندگان در پاسخ به اين سوال كه تا به امروز چگونه به انعكاس ماه رمضان پرداخته‌اند؛جوابي جز نبود اثري از اين ماه در آثار خود نمي‌دهند،حتي مسئولان نيز تمامي راههاي ارتباطي را بسته و پاسخگويي را به زماني نامعلوم موكول كرده‌اند.
البته اين زمان نامعلوم شايد روزي باشد كه رمضان به عيد فطر پيوند خورده است.
در نخستين روز ماه مبارك رمضان اما اخبار ديگري نيز از ادبيات به گوش مي‌رسد كه ديگر كماي اين بخش از فرهنگ را اثبات مي‌كند و آن چيزي نيست؛جز تعطيلي يك كتابفروشي كه به نظر گوياي ضعف جسماني ادبيات ما در روزهاي اخير است.
در پايان بهتر است؛بگوييم كه اي خرده و كلان‌هاي فعال در حوزه ادب به پا خيزيد كه ادبيات به كما رفته و نياز به خوني تازه دارد،اثر تازه تزريق كنيد تا فرهنگ مكتوب نيازمند سرمي از جنس خلاقيت و كيفيت است./ه
برچسب ها: یادداشت ، ادبیات ، به کما
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.