سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرافکنی رسانه های غربی در اوضاع سوریه

بنا به خبرهای رسیده از منابع موثق، ارتش سوریه بر بسیاری از مناطق دمشق تسلط یافته و شهر را از وجود شورشی های مسلح پاکسازی کرده است. با این وجود، رسانه های غربی و آمریکایی در اقدامی جهت دار سعی در بی ثبات نشان دادن سوریه دارند.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری ها، بحران سوریه یک سال پیش به صورت پراکنده آغاز شد. اما همان طور که دولت و مردم سوریه در حال بر طرف کردن این موضوع بودند، کشورهای غربی با حمایت های مالی و تسلیحاتی خود از گروه های تروریستی از یک طرف و پروپاگاندای معروف رسانه هایی مانند الجزیره، بی.بی.سی، سی.ان.ان و خبرگزاری های صهیونیستی از طرف دیگر باعث شد تا اذهان عمومی به سمت سوریه جلب شده و هر روز اوضاع این کشور را بحرانی نشان دادند.

این اتفاق در حالی روی می دهد که پروپاگاندای غرب مدعی حقوق بشر و دموکراسی چشم خود را از برخی حوادث دیگر مانند سرکوب مردم بحرین توسط حکومت آل سعود و به تازگی کشتار مسلمانان مظلوم میانمار به راحتی فروبسته اند.

در راستای این تبلیغات سوء و زیر پا گذاشتن اصول حرفه ای رسانه،در حالی که طبق گزارشات رسیده از دمشق ارتش بر تمامی نقاط این شهر مسلط گشته و بیشتر مناطق را از شورشی ها پاکسازی کرده است، اما رسانه های غربی دست از شیطنت های خود بر نداشته و دائم در حال بی ثبات نشان دادن سوریه و بخصوص شهر دمشق هستند.

بنا به خبرهای رسیده نیروهای امنیتی سوریه اکنون در حال تسلط کامل بر دمشق هستند و مناطق زیادی از جمله اطراف حرم مطهر حضرت زینب را پاکسازی کرده و شورشی ها را به عقب رانده اند.

زبانی که رسانه های غربی و برخی از سیاستمداران آمریکایی و اروپایی درباره سوریه استفاده می کنند بسیار دور از واقعیت است. این رفتار رسانه های غربی و عربی ما را به یاد ماشین های پروپاگاندای دنیای کمونیسم طی جنگ سرد می اندازد.

به راحتی می توان متوجه شد که بیشتر گزارشات از حوادث سوریه در رسانه های آمریکایی و غربی جهت دار هستند.

یکی از آشکارترین موارد سوء استفاده رسانه های غربی از شرایط سوریه این است که تلویزیون های این رسانه ها هرگاه که انفجار کوچکی در دمشق صورت می گیرد، به مدت چندین ساعت شروع به نمایش دود سیاهی بر فراز شهر دمشق می کنند و نشان می دهند که پایتخت، به اصطلاح در حال سقوط است.

موضوع جالب دیگر جنگ افزار روانی رسانه های غربی است. همین چند روز پیش که ساختمان امنیت ملی سوریه منفجر شد، رسانه های غربی از همان ابتدا شروع به فرافکنی و اغراق درباره موضوع کردند، برای مثال، شبکه الجزیره در خبری فروی اعلام کرد که وزرای کابینه اسد در آن جلسه حضور داشته و بسیاری از آنان کشته شدند یا اینکه درگیری های شدیدی در مناطق مختلف دمشق رخ داده و بسیاری از مردم از این شهر گریخته اند.

به علاوه، خبرگزاری فرانسه اعلام کرد: اسد به روسیه فرار کرده درحالی که ساعاتی بعد رییس جمهور سوريه در تلويزیون حاضر شد و اعلام کرد که خود،مدیریت اوضاع را برعهده داشته و راسخ در دفتر خود به انجام امور می پردازد.

براين اساس موضوع جدیدی درباره پروپاگاندای غرب در داستان سوریه وجود ندارد. مشکل اینجاست که دنیای غرب تا کجا این پروپاگاندای خود را ادامه خواهد داد؟ واقعیت حوادثی که در سوریه رخ می دهد بسیار متفاوت از چیزی است که رسانه های غربی به نمایش می گذارند.


برچسب ها: سوریه ، پروپاگاندا ، غرب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.