سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فارس/ برای نخستین بار در کشور؛

طراحی و نصب سامانه های نشت یاب هوشمند از خطوط لوله نفت

مدیر عامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران از طراحی و نصب سامانه های نشت یاب هوشمند در خطوط اتصال نفت میادین سروستان در سعادت آباد به پالایشگاه شیراز برای نخستین بار در صنعت نفت کشور خبر داد .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران فارس  مهدی فکور افزود : با نصب این سامانه نشت های احتمالی در خطوط اتصال نفت بصورت لحظه ای و سانتی متری گزارش می شود .

وی افزود : با طراحی های انجام شده هم در بخش های بالادستی و پایین دستی تولید و انتقال نفت نشت های جزیی در کوتاهترین زمان کنترل و مهار می شود .

مدیر عامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران قابلیت قطع شدن خودکار جریان اتصال نفت در خطوط لوله در مواقع اضطراری را از دیگر مزیت های این سامانه اعلام کرد و گفت : مراحل کار بصورت کنترل از راه دور انجام می شود .

وی در ادامه با بیان اینکه خط اتصال نفت از میادین نفتی سروستان سعادت آباد به پالایشگاه شیرا به طول 110 کیلومتر در حال اجراست .

وی گفت : عملیات احداث این لوله 10 اینچ با پیشرفت فیزیکی مناسبی در حال انجام است تاکنون 92 کیلومتر از خط لوله اجرا شده است .

فکور با اشاره با عبور بخشی از خط لوله از منطقه حفاظت شده پارک ملی بمو گفت : با نصب سامانه های هوشمند تمامی تدابیر زیست محیطی اندیشیده است .

ظرفیت اولیه تولید میادین سروستان و سعادت آباد تولید روزانه 15 هزار شبکه نفت است که از طریق خطوط لوله 10 اینچ به مسافت 110 کیلومتر به پالایشگاه شیراز منتقل می شود .

میادین نفتی سروستان و سعادت آباد شهریورماه امسال به بهره برداری می رسد .
برچسب ها: طراحی ، نشت ، لوله ، نفت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.