سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

نيشابور در مباحث قرآني جزو شهرهاي طراز اول كشور است

سرپرست دفتر هماهنگي توسعه و ترويج فعاليتهاي قرآني استان خراسان رضوي گفت: نيشابور در بخش فعاليت‌هاي مذهبي و قرآني با وجود سابقه تاريخي و تمدني كه دارد، جزو شهرهاي طراز اول در كشور است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، محمديوسف اميني در بازديد از موسسات قرآني نیشابور، گفت: نيشابور، هم در بحث آموزش‌هايي كه برگزار شده، تعداد قرآن‌آموزان، حافظان، اساتيد و هم به لحاظ استقبال مردم و مخصوصا اعتماد مردم به موسسات قرآني و خروجي كار اين موسسات جزو شهرهاي پيشگام در سطح استان است.

وي با اشاره به پتانسيل و ظرفيت فعاليتهاي قرآني در نيشابور اظهار داشت: با توجه به آماري كه از مركز توسعه و ترويج فعاليت‌هاي قرآني كشور در دست داريم حدود 150 موسسه قرآني در سطح استان خراسان رضوي وجود دارد كه اين موسسات در 24 سرفصل آموزشي در بحث قرآن فعاليت مي‌كنند و همچنين بخش‌هاي هنري مثل فيلم، فيلم‌نامه‌نويسي قرآني، داستان‌هاي قرآني نيز جزو فعاليت‌هاي اين موسسات محسوب مي‌شود.

سرپرست دفتر هماهنگي توسعه و ترويج فعاليت‌هاي قرآني استان خراسان رضوي با اشاره به حمايت‌هاي اين دفتر از موسسات قرآني عنوان داشت: حمايت‌ها در چند سرفصل آموزشي مانند بحث كمك به رهن، تجهيز موسسه، امكانات اداري، كمك به اجاره‌بها است و در ادامه موسسات فعال كه نياز به خريد يا ساختن ساختمان مكان آموزشي دارند، نيز حمايت مي‌شوند.

اميني درباره بيمه فعالان قرآني تصريح كرد: تاكنون 700 نفر از فعالان قرآني استان تحت پوشش بيمه قرار گرفته‌اند و در اين زمينه محدوديتي وجود ندارد و مربيان و كادر اداري كه در موسسات خدمت مي كنند مي‌توانند تحت پوشش بيمه تامين اجتماعي قرار بگيرند/س

 

برچسب ها: سرپرست ، دفتر ، هماهنگی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.