سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

بیشترین مصرف کنندگان شیشه در استان نوجوانان 14 تا 18 سال هستند

رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی گفت: آمارهای دو سال اخیر در استان حاکی از آن است که بیشترین مصرف کنندگان شیشه (آمفتامین و مت آمفتامین) در خراسان رضوی مربوط به نوجوانان 14 تا 18 سال است.

 

سرهنگ ماشاء ا... صادقی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، با بیان این مطلب افزود: بعد از نوجوانان بالاترین میزان مصرف در جوانان 25 تا 29 سال دیده شده که این مسئله خطر جدی برای خانواده های مشهدی و شهرستان های استان می باشد.

وی با بیان این که پیشگیری بهترین درمان است، خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد و تحت نظارت دفتر سلامت روان اجتماعی و اعتیاد کشور توانسته به روشه ای مبتنی بر شواهد دست یابد تا در زمینه پیشگیری و ترک شیشه اقدمات ارزنده به مرحله ظهور برساند.

سرهنگ ماشاء ا... صادقی با بیان این که پیشگیری غلط موجب ترویج مصرف شیشه در جامعه می شود تصریح کرد: بعضی از خانواده ها اقدام به پیشگیری های غیرعملی و غلط می کنند که موجب می شود فرد مبتلا و خانواده را به سمتی سوق دهند که موجب ناامیدی از ترک شود و در این صورت جوان را که به مرحله توهم و جنون در اثر مصرف مواد رسیده را از خانه بیرون می کنند که این بدترین شیوه بوده و بیشترین میزان خطر را برای اجتماع به دنبال دارد.

رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی گفت: ازا بتدای سال 90 در زمینه جمع آوری محل های تولید شیشه و افراد سازنده این ماده مخدر در استان و به ویژه مشهد اقدامات جدی صورت گرفته که البته روز به روز نیز بر قوت و قدرت عملیات اجرایی این موضوع افزوده می گردد.

وی اذعان داشت: شورای هماهنگی مبارزه با مواد استان در زمینه های پیشگیری با آموزش و پرورش و خانواده های افراد مبتلا توانسته اقدامات سازنده ای در زمینه ترک و پیشگیری انجام دهد./س

برچسب ها: رئیس ، شورای ، هماهنگی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.