سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اروميه/نماینده مردم ارومیه در مجلس؛

راه‌های باصرفه‌تر برای احیای دریاچه ارومیه انتخاب شود

نماینده مردم ارومیه در مجلس گفت: برای احیای دریاچه ارومیه باید راه‌های باصرفه‌تری انتخاب کرده و به مرحله اجرا گذاشته شود.

جواد جهانگیرزاده در گفت‌و‌گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت: راه‌های مختلفی برای انتقال آب به این دریاچه وجود دارد ولی انتظار می‌رود راه‌هایی که توجیه اقتصادی داشته، کم‌هزینه بوده و در مسیر کوتاه‌تری قابل اجرا است انتخاب شود.

وی با تاکید بر اینکه مقامات استانی و نمایندگان مجلس باید روی این مسئله بیشتر از سابق متمرکز شوند ادامه داد: با توجه به اینکه دریاچه ارومیه هم‌اکنون در شرایط بحرانی قرار گرفته است باید بیشتر و جدی‌تر از گذشته به این مسئله و معضل زیست‌محیطی پرداخته شود.

جهانگیرزاده همکاری مردم دو استان برای گذر از این شرایط بحرانی را خواستار شد و بیان داشت: چنانچه این دریاچه به طور کامل خشک شود طوفان نمک، بیابان‌زایی و شیوع بیماری‌های مختلف گریبانگیر مردم می‌شود، پس همکاری این دو استان تنها راهکار پشت‌ سر گذاشتن این شرایط دشوار است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اظهار به اینکه نمایندگان مردم این استان در مجلس با تمام توان از خواسته‌های مردم دفاع کرده و مطالبات آنها را مطرح خواهند کرد اضافه کرد: علاوه بر پروژه‌های نجات دریاچه ارومیه، پروژه‌هایی نظیر توسعه امکانات موسسه‌های آموزش عالی، اتمام بیمارستان زنان ارومیه، بازگشایی خیابان امام خمینی (ره) ارومیه با جدیت دنبال می‌شود.

نماینده مردم ارومیه در مجلس گفت: ارومیه مرکز ثقل استان قلمداد می‌شود ولی متاسفانه از آن در بخش‌های مختلف غفلت شده است ولی باید گفت در بخش آب‌و‌فاضلاب شهری، برق‌رسانی، راهسازی و ... پیشرفت‌های خوب و قابل تقدیری روی داده است./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.