سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دردسرهاي تشييع جنازه عمر سليمان

مراسم تشييع جنازه عمر سليمان و لزوم حضور محمد مرسي در آن براي رئيس جمهور جديد مصر دردسرساز شده است .

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه خبري الرساله نت ؛ در حالي که منابع خبري در مصر از انتقال جسد عمر سليمان معاون رئيس جمهوري مخلوع مصر به قاهره خبر دادند، برخي از گزارش ها نشان مي دهد تشييع جنازه مدير سابق سرويس اطلاعاتي مصر به دردسر تازه محمد مرسي رئيس جمهوري اين کشور تبديل شده است.

هنوز مشخص نيست که عمر سليمان به صورت يک شهروند غير نظامي تشييع خواهد شد يا به روش افسران عالي نظامي، اما منابع آگاه معتقدند مراسم تشييع مدير سرويس اطلاعاتي رژيم مبارک مراسم نظامي است، در اين صورت محمد مرسي موظف است در اين مراسم شرکت کند و اين حضور مي تواند سرآغازي بر انتقادهاي هواداران مرسي به او باشد.

براساس اين گزارش ، سليمان که از نزديک ترين افراد به آمريکا به شمار مي آمد به طور ناگهاني در آمريکا در گذشت.
روزنامه  نيويورک تايمز درباره نوع همکاري عمر سليمان با آمريکا نوشت سي آي اي از او خواسته بود تا نمونه اي را از دست برادر ايمن الظواهري و با هدف انجام آزمايش دي ان اي به آمريکا بفرستد ولي سليمان دستور داده بود تا دست برادر الظواهري را به طور کامل براي سي آي اي بفرستند.
از عمر سليمان به عنوان جعبه سياه رژيم مبارک ياد مي شود زيرا  18 سال رئيس سرويس اطلاعاتي اين رژيم بود در نتيجه با مرگ او بسياري از اطلاعات ارزشمند نيز از ميان رفته است.

جسد عمر سليمان شب گذشته با هواپيماي شخصي نجيب ساويرس بازرگان مصري  وارد فرودگاه  قاهره شد.
قرار بود اين انتقال با يک فروند هواپيماي شرکت هواپيمايي مصر انجام شود اما هواپيمايي که جسد مدير اطلاعاتي سابق مصر را به فرودگاه قاهره انتقال داد متعلق به يک بازرگان نزديک به نظام سابق بوده است.
برچسب ها: سلیمان ، تشییع ، مرسی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.