سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بندرعباس /

آغاز ساماندهی خور شیلات دربندرعباس

شهردار بندرعباس گفت : عملیات اجرایی طرح ساماندهی و زیباسازی خور شیلات بندرعباس با هدف توسعه گردشگری در این شهر مهم ساحلی کشور آغاز شد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بندرعباس سلطان زاده با بیان اینکه خور شیلات بندرعباس با 2 هزار و 600 متر طول بزرگترین خور این شهر است افزود : اکنون این خور بعلت ورود فاضلاب مشکلات زیست محیطی زیادی در این شهر ساحلی ایجاد کرده است .

وی تصریح کرد: برای اجرای این طرح شش میلیارد تومان اعتبار نیاز است که تا شش ماه آینده به پایان می رسد.

شهردار بندرعباس گفت: پس از پمپاژ آب دریا از خور شیلات ، با ایجاد پیست قایقرانی و فضای سبز این خور به مکانی مناسب برای تفریح شهروندان تبدیل می شود .

سلطان زاده افزود: ساخت شش سرریز به ارتفاع دو متر ، ایستگاه پمپاژ با حجم خروجی هزار و 500 لیتر در ثانیه و لوله های انتقال به طول هزار و 600 متر برای تامین آب از دریا از اجزای این طرح است که بخش خصوصی آنرا اجرا می کند .

استاندار هرمزگان گفت : پاکسازی خورها فرصت بی نظیری برای توسعه گردشگری در شهر بندرعباس است .

عزیزی افزود : تکمیل بلوارساحلی ، بهره برداری از بلوار 45 متری شهیدرجایی ، پلاژ بانوان ، بوستانهای ساحلی ، تعریض بلوار ساحلی ، بندرمسافربری شهید حقانی و بندرگاه نخل ناخدا از طرح های مهم بندرعباس است که به زودی به بهره برداری می رسد .

شهر بندرعباس چهار خور بزرگ شیلات ، داماهی ، گورسوزان و هدیش دارد که وضعیت نامناسب زیست محیطی و بهداشتی و تخلیه پساب تصفیه خانه فاضلاب و قرارگیری بافتهای فرسوده در نزدیکی این خورها را به دنبال دارند.

اواسط خرداد امسال نیز عملیات اجرایی پاکسازی و ساماندهی خورگورسوزان بندرعباس با اعتبار 34 میلیارد ریال آغاز شد که تا یک سال دیگر پایان می یابد.

خور یا شاخابه مناطقی هستند که از پیشرفتگی آب دریا در خشکی در اثر جزر و مد ایجاد می شود .

950 لیتر در ثانیه پساب و فاضلاب خام شهری از خور شیلات وارد دریا می شود که مشکلات زیست محیطی زیادی بدنبال دارد ./ع

برچسب ها: خور ، شیلات ، بندرعباس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.