سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سيماي رمضان در جهان اسلام؛

فانوس هاي رنگي رمضان در صحراي مصر + تصاوير

مسلمانان مصر از هفته ها پيش از فرا رسيدن ماه رمضان روزه داري را تجربه مي‌كنند تا نفس خويش را براي اين جشن الهي آماده سازند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، مصر كشوري در شمال قاره آفريقاست كه بخشي از آن با نام "صحراي سينا" در قاره ‌آسيا واقع شده است مصر برجسته ترين و مهمترين كشور در جهان عرب است و بيش از 80 ميليون نفر جمعيت دارد كه اكثر آنها مسلمان هستند.



مسلمانان مصر از هفته ها پيش از فرا رسيدن ماه رمضان روزه داري را تجربه مي‌كنند تا نفس خويش را براي اين جشن الهي آماده سازند.



در مصر يك رسم و سنت قديمي وجود دارد مبني بر اينكه برخي از مردم در "شب رويت" كه همان شب نخست ماه مبارك رمضان است به صحرا مي رفتند تا خود هلال ماه مبارك را ببينند.



مصري ها براي ماه رمضان نمادي به نام فانوس رنگي دارند و از فانوس هاي رنگي براي تزئين خانه ها، كوچه ها و خيابان هاي شهرهايشان استفاده مي‌كنند.


در مصر به محض حلول ماه مبارك سبك زندگي تغيير مي كند و از ساعات كار كاسته مي شود تا مسلمانان زمان بيشتري براي استراحت و عبادت داشته با شند.

رسانه اي فراگير مصري پيش از انقلاب اسلامي مصر شئونات ماه مبارك را نگه نمي‌داشتند و با پخش برنامه هاي نامطلوب و ضد اسلامي سعي در خدشه وارد كردن به اعتقادات مردم مسلمان را داشتند از اين رو جمعيت اسلامي مصر در مقابل شبكه اي اسلامي بر پا كرد تا بتواند با ايجاد اين شبكه نقيصه مذكور را برطرف كند.


مصري ها در ايام ماه مبارك سفره هاي افطار را به روي نيازمندان و روزه داران مي‌گشايند تا علاوه بر پاس داشتن سنت پيامبر اكرم(ص) بذر محبت و نوع دوستي را نيز ميان هم شهري ها و هم وطنان خود بكارند و همگي از اين سرچشمه جوشان فيض الهي سيراب شوند.







مصري ها امسال نخستين ماه رمضان را با حكومتي اسلامي تجربه مي‌كنند و خداوند را بابت رهايي از يك دولت ديكتاتور شاكر خواهند بود./ي2
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.