سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یزد /

تولید 95 درصد داروهای دامپزشکی درداخل کشور

هم اكنون 55 كارخانه در زمینه تولید داروهای دامی در كشور فعال است كه آنها از استاندارهای خوبی برخوردارند.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز یزد

'سید محسن دستور' در نشست خبری که در اداره کل دامپزشکی استان یزد برگزار شد با بیان اینكه ایران در زمینه تولید داروهای دامپزشكی خود كفاست، افزود: اكنون شرایط تولید داروهای دامی در كشور خوب است. وی اظهار داشت: هم اكنون 55 كارخانه در زمینه تولید داروهای دامی در كشور فعال است كه آنها از استاندارهای خوبی برخوردارند.

دکتردستور، با بیان اینكه بیش از 250 قلم داروی دامپزشكی در كشور تولید می شود، افزود: طی چهار ماهه امسال 30درصد افزایش صادرات دارو نسبت به سال گذشته در كشور صورت گرفته است.

رئیس سازمان دامپزشكی كشور از اختصاص 26میلیارد تومان اعتبار ملی برای مقابله با بیماری های مشترك بین انسان و دام طی سال جاری خبر داد و افزود: این میزان اعتبار برای مبارزه و پیشگیری از بیماری های مشترك بین انسان و دام هزینه خواهد شد.

وی گفت: همچنین امسال 30میلیارد تومان اعتبار برای واكسینه رایگان برخی بیمارهای دامی اختصاص یافته است.

دکتردستور، از تولید مرغ بدون آنتی بیوتیك در 12 استان كشور خبر داد و تصریح كرد: در این زمینه اقداماتی انجام شده تا در تولید مرغ معمولی نیز ضریب اطمینان سلامت آن برای جامعه تضمین شود و امیدواریم طی سال های آتی در بسياري از استان های كشور این طرح انجام شود.

رئیس سازمان دامپزشكی كشور گفت: طی سال گذشته حدود 5/4میلیارد تومان بابت پرداخت غرامت دام های بیمار به صاحبان آن پرداخت شده است.

وی با بیان اینكه در حال حاضر بیش از 832 نوع بیماری مشترك بین انسان و حیوان شناسایی شده است، افزود: تب مالت، سیاه زخم، سالك، هاری ، تب كریمه كنگو و آنفلونزای فوق حاد پرندگان از جمله این بیماری هاست.

دکتردستور، عوامل میكروبی، ویروسی، انگلی و قارچی را از جمله دلایل مبتلا افراد به این بیماری ها بیان و اضافه كرد: افراد باید نكات بهداشتی را رعایت كنند تا به این بیماری ها مبتلا نشوند.

رئیس سازمان دامپزشكی كشور در زمینه بیماری های حیوانات وحشی گفت: در زمینه كنترل بیماری هاری، تفاهم نامه ای با محیط زیست منعقد كردیم تا از انتقال بیماری این حیوانات جلوگیری شود.

وی با بیان اینكه بیماری تب مالت از جمله بیماری های مشترك بین انسان و حیوان است، گفت: این بیماری در اغلب نقاط كشور دیده می شود كه در برخی مناطق آمار بالا و پایین است.

این مقام مسئول مهمترین انتقال این بیماری را مصرف شیر خام و فرآورده های لبنی غیرپاستوریزه بیان كرد و افزود: شهروندان باید تمام نكات بهداشتی در زمینه استفاده از این فرآورده ها را رعایت كنند.

دکتردستور گفت: سالانه در ارتباط با بحث های نظارت بهداشتی 10 هزار پرونده در سازمان دامپزشكی مورد بررسی قرار می گیرد. /س
برچسب ها: تولید ، داروهای ، دامپزشکی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.