سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بيرجند/

34 پروژه مهر ماندگار در خراسان جنوبی اجرا می شود

استاندار خراسان جنوبی گفت: 34 پروژه عمرانی استان در ردیف طرح های مهر ماندگار قرار گرفت.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بيرجند؛ قهرمان رشید در نشست ستاد مهر ماندگار استان با اشاره به اینکه دولت نهم و دهم توجه ویژه ای به رفع محرومیت از خراسان جنوبی داشته است، اظهارداشت: اتمام پروژه های بزرگ عمرانی در سطح استانها در قالب طرح های مهر ماندگار اقدامی ارزنده و بی نظیر است.

وی به اختصاص 400 میلیارد تومان به گاز رسانی خراسان جنوبی اشاره کرد و افزود: هم اکنون 90 درصد جمعیت شهری و 15 درصد جمعیت روستایی استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار هسند.

استاندار خراسان جنوبی خواستار اجرای پروژه های گازرسانی به شهرستان های سربیشه، درمیان حاجی آباد، زهان و اسفدن در قالب طرح های مهرماندگار شد.

وی احداث و تکمیل راه ارتباطی میل 78 به استان فراه افغانستان را از نیازهای اساسی استان در بحث توسعه اقتصادی و ترانزیتی استان عنوان کرد و ادامه داد: این پروژه در قالب 125 کیلومتر از مرز ماهیرود تا استان فراه افغانستان در حال اجرا است که تا کنون 60 کیلومتر آن اجرایی شده است.

رشید خواستار اختصاص 300 میلیار ریال اعتبار برای اجرای این پروژه در قالب طرح های مهر ماندگار شد و افزود: با اجرای این پروژه مسافت ترانزیتی خراسان جنوبی به افغانستان 500 کیلومتر کمتر می شود.

وی به احداث بیمارستان خوسف از مصوبات سفرهای استانی هیئت دولت به استان اشاره کرد و افزود: باتوجه به ارتقاء خوسف به شهرستان نیازمند احداث بیمارستان در این شهرستان هستیم که اجرای آن نیازمند 45 میلیارد ریال اعتبار است.

وی به پروژه های شاخص استان در حوزه راهسازی اشاره کرد و گفت: اجرای پروژه راه سه قلعه به بیرجند و بهسازی محور بیرجند به سربیشه باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی اعتبار مورد نیاز برای بهسازی مسیر ارتباطی بیرجند به سربیشه را هزار و 200 میلیارد ریال عنوان کرد و ادامه داد: برای اجرای پروژه سه قلعه – بیرجند نیز 180 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

وی خواستار کمک های دولت برای اجرای طرح توسعه کارخانه کویر تایر شد و بیان داشت: کویر تایر از طرح های بزرگ صنعتی خراسان جنوبی است که با اجرای طرح توسعه آن بیش از 700 شغل مستقیم در استان ایجاد می شود.

استاندار خراسان جنوبی گفت: اجرای طرح توسعه این کارخانه نیازمند 54 میلیون یورو تسهیلات ارزی و 20میلیارد تومان اعتبارات ریالی است./س

برچسب ها: اجرای ، مهر ، ماندگار ، در ، خراسان ، جنوبی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.