سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

المپیک 1940 توکیو و 1944 لندن برگزار نشد

دوازده و سيزدهمين دوره بازي هاي المپيك 1940 توكيو ( هلسينکي) و 1944 لندن به علت جنگ جهاني دوم برگزار نشد.

به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران: در دوازدهمين دوره بازيهاي المپيك 1940 توكيو، كشورهاي ژاپن و فنلاند هر دو داوطلب برگزاري بازي ها بودند در نهايت اجلاس كميته ي بين المللي المپيك در تابستان 1936، شهر توكيو را به عنوان ميزبان برگزيد.
 
سال 1937 براي جنبش المپيك، سال چندان جالبي نبود، چون بنيانگذار المپيك نوين، بارون پيرد كوبرتن در اين سال ديده بر جهان فروبست.
 
در سال 1940 نيز جنگ جهاني دوم آغاز شد و بازي هاي المپيك براي مدتي طولاني انجام نشد.
 
ژاپني ها براي برگزاري اين  دوره از مسابقات نزديك به 40 ميليون دلار پيش بيني كرده و به تصويب مجلس رسانده بودند اما جنگ به آسيايي شرقي و خاور دور كشيده شد و ژاپني ها در سال 1938 از برگزاري مسابقات انصراف دادند.
 
فنلاندي ها كه نيز در پي فرصت بودند تا ميزباني اين دوره را بگيرند به صحنه آمدند و كنت بايلت لاتور، رييس وقت كميته ي بين المللي المپيك، بازي هاي دوازدهمين دوره را به هلسينكي داد.
 
البته يك سال بعد يعني سال 1939، شوروي ها خاك فنلاند را به اشغال خود در آوردند فنلاند نيز از عهده ي ميزباني برنيامد و از برگزاري مسابقات عذر خواست.
 
اين دوره نيز مانند ششمين دوره بازي هاي المپيك به خاطر جنگ برگزار نشد.
 
* المپیک 1944 لندن

همچنين قرار بود بازي هاي سيزدهمين دوره در سال 1944، در شهر لندن صورت گيرد كه با توجه به گسترش آتش جنگ جهاني دوم در سراسر اروپا و پخش هاي شمالي آن به ويژه در لندن، بازي ها برگزار نشد.
 
قابل توجه است كه يك فاصله دوازده ساله و توقف طولاني در برگزاري بازي ها به وقوع پيوست و بسياري فكر مي كردند كه بازي هاي المپيك ديگر انجام نمي شود و مشعل آن هرگز روشن نخواهد شد./مح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.