سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چنگيز حبيبيان با اعلام خبر انتشار مناجات "ربنا"؛

آثار مناسب ماه رمضان بايد با حال و هواي معنوي آميخته باشد

خواندن آهنگ هاي تيتراژ سريال ماه رمضان براي يك عشق زميني نيست و خواننده براي معبود مي خواند از اين رو تيتراژ اين گونه سريالها بايد با حال و هواي معنوي آميخته باشد.

چنگيز حبيبيان خواننده پاپ در گفتگو با خبرنگار حوزه موسيقي باشگاه خبرنگاران در مورد خواندن كارهاي مناسبتي ويژه ماه رمضان اظهار داشت: ماه رمضان ماه ويژه اي است كه در آن به ميزباني خداوند مهمان هستيم و در اين ماه به خدا نزديكتر مي شويم پس بايد تمام كارهايي كه انجام مي‌دهيم خالصانه باشد.

وي ادامه داد: در واقع كاري كه خواند مي شود براي عشق زميني نيست و خواننده براي معبود مي خواند و بايد با تمام وجود به او نزديك شود و او را حس كند تا كاري در خور اين ماه ارائه بدهد.

حبيبيان با اشاره به فعاليت در حوزه مداحي براي اهل بيت گفت: با توجه به اين كه مداح هستم خواندن در حال و هواي معنوي را بيشتر مي پسندم و تا به حال حدود 140 قطعه كار آئيني براي مركز موسيقي و گروه معارف انجام داده ام.

وي اشاره كرد: از دوران نوجواني در راديو معارف فعاليت داشتم و در كنار مرحوم صبحدل مناجات خواندم.

حبيبيان در مورد آلبوم منتشر شده اش عنوان كرد: آلبومي به نام نغمه هاي عاشورايي كه آموزش نوحه خواني به همراه سبك جديد است با حال و هواي معنوي منتشر كرده ام و راز و نياز و توبه را به صورت تيتراژ اجرا كرده ام.

اين خواننده بيان كرد: در حال حاضر مشغول كار بر روي مناجات ربنا هستم و اين مناجات را به پدرم كه حدود چند ماه است كه از دنيا رفته تقديم مي‌كنم.

وي تصريح كرد: انتظار مي رود تيتراژهاي مناسبتي ويژه ماه رمضان از نظر مضمون و موسيقي در قالب اين ماه مبارك باشد و نه يك ترانه عاشقانه كه به كار اختتام يك سريال مي آيد.

حبيبيان پيرو اين مطلب افزود: گاهي اوقات بعضي از كارهاي خوانده شده در اين سريالها اگر چه بد بودند ولي در اثر تكرار خوب شنيده شده اند و اين نشان دهنده‌ي اين نيست كه اين كار خوب بوده است.

حبيبيان افزود: قصد دارم آلبوم جديدي با آهنگ سازي بابك زرين كه از 8 قطعه فارسي و 2 قطعه آذری تشكيل شده را تا عيد نوروز امسال آماده كنم./ي2
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.