سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/رئیس سازمان سینمایی کشور؛

گفتمان حاکم بر مدیران سینمایی تولید آثار فاخر است

رئیس سازمان سینمایی کشور گفت: گفتمان حاکم بر مدیران سینمایی بهبود وضع موجود و حرکت به سمت زایش و آفرینش آثار فاخر و خلاق است.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد به نقل از روابط عمومی نخستین همایش بین المللی بین رشته ای "هنر، زبان و تکنولوژی"، جواد شمقدری در نخستین همایش بین‌‌المللی بین رشته‌ای "هنر، زبان و تکنولوژی" که در محل هتل پردیسان مشهد مقدس در حال برگزاری است، با بیان اینکه هنر یکی از موهبت‌های بزرگ خداوند متعال به انسان و هدیه الهی است، اظهار داشت: به تعبیر رهبر معظم انقلاب هیچ اندیشه‌ای مادامی که زیور هنر آراسته نشود ماندگار نخواهد بود.

وی افزود: هنر وقتی در بیان سپاس و ارزش‌هایی چون عدالت،‌ انسانیت، اخلاق و معنویت درآید متعالی می‌شود و در آن زمان می‌توان گفت هنر واقعی همان هنر متعالی است.

رئیس شورای سیاستگذاری نخستین همایش بین‌المللی بین رشته‌ای هنر، زبان و تکنولوژی با اشاره به برگزاری این همایش خاطرنشان کرد: این همایش با ترکیب سه وجهی خود یعنی هنر، زبان و تکنولوژی تعریف جهت‌دار و معنابخشی از صنعت سینماست و به تعبیر دیگر سینما از یک سو باید متعالی بوده و از سوی دیگر باید با بیان و زبان هنری همراه باشد و از منظر دیگر نیز هم‌زاد با فناروی باشد.

وی با بیان اینکه امروز پاسخ به این سئوال برای محققان و کارشناسان این حوزه کار ساده نیست که سینما محصول هنر است یا محصول فناوری، اظهار داشت:‌ آیا تکنیک هنری و زبان هنری به کمک فناوری آمده است و از آن استفاده کرده تا صنعت سینما خلق بشود یا اینکه این فناوری بوده که هنر را به خدمت گرفته است، این درهم تنیدگی و پیچیدگی است که سینما را به‌ عنوان عالی‌ترین سطح خلاقیت و نوآوری هنر و تکنولوژی بازتابانده است.

رئیس سازمان سینمایی کشور تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران به برکت گفتمان دینی، انسان و ارزشی خود و به‌ عنوان الهام‌بخش اندیشه‌ها و آرمان‌های الهی و انسانی با به خدمت گرفتن سینمایی متعالی جایگاه شایسته‌آی در جهان به خود اختصاص داده است.

شمقدری گفت: بزرگ‌ترین پرسشی که امروز صنعت سینما از جامعه علمی و دانشگاهی دارد این است که چگونه پژوهش‌های بنیادین با هدف ترسیم چشم‌انداز سینمای متعالی در آینده شکل می‌گیرد.

وی افزود: در حال حاضر گفتمان حاکم بر مدیران سینمایی بهبود وضع موجود و حرکت به سمت زایش و آفرینش آثار فاخر و خلاق است که بستر تجلی زندگی انسان معنوی در آینده است./س   


برچسب ها: رئیس ، سازمان ، سینمایی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.