سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هرشب با یک داستان قرآنی در شهرقرآن

"شهرقرآن" از پنجشنبه 29 تیرماه یک داستان قرآنی را به شنوندگان خود هدیه می کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی رادیو قرآن؛مسعودرضا خالقی سردبیر و تهیه کننده برنامه "شهرقرآن" ویژه بیستمین  نمایشگاه بین المللی قرآن کریم گفت:یکی از مهمترین مخاطبان رادیو قرآن و بازدیدکنندگان این غرفه در نمایشگاه قرآن , کودکان و نوجوانان هستند که این امر سبب شد تا با دعوت از مهدی اکبری یکی از چهره های محبوب کودکان در نقاشی و قصه گویی برای هرشب  بخش قصه گوی نیز با محوریت یکی از داستان های قرآنی  به برنامه "شهرقرآن" افزوده شود.
خالقی افزود: قصه يك تجربه عملي وآيينه‌ي ملت‌هاست  و از مهمترین  امتيازات قصه‌هاي قرآنی نیز می توان به قصه گوی آن اشاره کرد که خداوند متعال است وهر چه قصه گو مهم‌تر باشد، اثرش مهم‌تر است و حال  قصه‌گو خداوند است. «نَحْنُ نَقُصُّ» (يوسف/3) «نَحْنُ نَقُصُّ» آيه‌ي قرآن است يعني ما قصه مي‌گوييم.
مسعودرضا خالقی درادامه با بیان این موضوع که در قرآن کريم استفاده از الگو و اسوه به عنوان يکي از مهم ترين روش هاي تربيتي مطرح است  تصریح کرد:قرآن نمونه ها و مثالهاي زيادي را بيان کرده که بيانگر تأثيرفراوان  اين روش در يادگيري و شکل گيري شخصيت انسانها است پس با توجه به رویکرد رادیو قرآن برای  برنامه سازی  با نگاه به انواع مخاطب ,در بخش کودک و نوجوان  آیتم ویژه داستان قرآنی را در برنامه  شهر قرآن در نظر گرفته ایم.
مهدی اکبری راوی قصه های قرآنی در برنامه شهر قرآن نیز بیان داشت: قصه، وسيله تفكر و تامل کودک است تا با قهرمانان داستان ها آشنا شود و به طور غیرمستقیم با فرهنگ دینی تربیتی اسلامی داشته باشدواز سوی دیگر قصه‌هاي قرآن احياي نام بزرگان است و تاريخ بزرگان را زنده مي‌كند.
وی افزود: هنرو دین از مقوله هایی هستند كه از آغازِ آفرينشِ انسان تاكنون همگام با یکدیگر حيات و هستى بشر را درنورديده اند و اين پيوند و پيوستگى از آن روست كه دين و هنر، هر دو، ريشه در پنهانِ جان و مايه در عمقِ هستىِ انسان و جهان دارند و باگوش دل مى توان راز «فطرة الله التى فطر الناس عليها» را از آنها باز شنيد, بنابراين همچنان كه دين، مقدس است و متعالى، هنر نيز ريشه در قداستها و تعالى جويى هاى انسان دارد واین قصه ها کودکان را با واژگان ، اصطلاحات ، نام ها ، ضرب المثل ها ، و ... آشنا  می سازند و از این راه علاوه بر ایفای نقش مهم و جدی در زبان آموزی ، فرصت خوبی برای اصلاح لغزش ها ایجاد  می کنند .
اکبری تصریح کرد: قصه  با انتقال مفاهیم به روش غیر مستقیم ، نه تنها باعث جذب بهتر و سریع تر مفاهیم به ذهن و زبان کودک می شوند بلکه فهم آن را  عینی تر و ساده تر می سازندبه همین دلیل قصه گویی از مهم ترین و بنیادی ترین روش غیرمستقیم برای انتقال مفاهیم به دنیای مخاطبان به ویژه کودکان ، به شمار می آید .
یادآور می شود؛ برنامه "شهرقرآن" کاری از گروه اطلاع رسانی و امور مجازی رادیو قرآن است که در طول برپایی  بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم  از ساعت 21 به طور زنده از رادیو قرآن موج اف ام ردیف 100مگاهرتز پخش می شود.

برچسب ها: هرشب ، داستان ، قرآنی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.