سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیانیه دانشجویان تجمع‌کننده مقابل دفتر سازمان ملل در تهران:

سكوت غرب به نسل کشي مسلمانان ميانمار مؤيد حمايت آنان از تروريسم جهاني است

دانشجويان در اعتراض به كشتار مسلمانان مظلوم در ميانمار در مقابل دفتر سازمان ملل تجمع كرده و ضمن محکوم کردن اين جنايت خواستار پايان سکوت مجامع بين‌المللي شدند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، دانشجويان در پي اعتراض به كشتار بي‌رحمانه مسلمانان ميانمار و سكوت تبعيض آميز مجامع بين‌المللي در مقابل دفتر سازمان ملل تجمع کردند.

دانشجويان در اين تجمع اعتراض خود را در بيانيه‌اي به شرح زير بيان كردند؛

بسم الله الرحمن الرحيم
و مالكم لا تقاتلون في سبيل‌الله والمستضعفين من رجال و نساء والولدان الذين يقولون ربنا اخرجنا من هذاالقرية الظالم اهلها و اجعل لنا من لدنك وليا و اجعل لنا من لدنك نصيرا (سوره نساء آيه 75)
چرا در راه خدا و در راه مردان و زنان و كودكاني كه به دست ستمگران تضعيف شده‌اند پيكار نمي‌كنيد همان افراد ستمديده‌اي كه مي‌گويند خدايا مارا از اين شهر كه اهل آن، ستمگرند بيرون ببر و براي ما از طرف خود سرپرست قرار ده و براي ما از طرف خود يار و ياوري تعيين فرما. (سوره نساء آيه 75)
دين اسلام دين صلح، آرامش و عدالت است و مسلمانان در پرتو آموزه‌هاي  اسلام همواره در تعامل و صلح با ساير اقوام و اديان زيستند اما دولت‌هايي كه كه از آموزه‌هاي  اديان و صلح بهره‌اي نبرده‌اند بدون پذيرش حق حضور تمام تفكرات، رفتارهايي از خود نشان مي‌دهند كه هراس آنان را از ظهور و حضور دين الهي اسلام نشان مي‌دهد.
كشتار وحشيانه مسلمانان بي دفاع توسط تندرويان و دولت ميانمار خشم مسلمانان جهان به  خصوص دانشجويان ايران را برانگيخته است.
كشتار هزاران نفر بيگناه كه يادآور جنايات اسرائيل جنايتكار عليه مردم مظلوم فلسطين است و قتل عام مردم و علماي اين كشور در حالي انجام مي‌شود كه شاهد بي تفاوتي دولت هاي غربي و رسانه هاي وابسته به آنان هستيم. سازمان‌هاي بين‌المللي در حالي هر جا منافع آنان اقتضا كند،‌با صدور قطعنامه‌هاي متعدد و ارسال ناظران حقوق بشر به رصد اوضاع كشورها مي‌پردازند كه در كشوري نظير ميانمار كه قتل عام گسترده مسلمانان در آن بر كسي پوشيده نيست سكوت اختيار مي‌كنند آيا وقت آن نيست كه سازمان ملل با شكستن سكوت خود جلوي اين رفتار وحشيانه دولت برمه كه در تضاد كامل با حقوق بشر است را بگيرد؟ دانشجويان ايران از روشنفكران و آزادگان سراسر دنيا مي‌خواهد كه اين اقدامات وحشيانه را با دقت زير نظر داشته باشند. دولت‌هاي غربي و رسانه‌هاي وابسته در حالي همواره در صدد القاي تروريست‌ مسلمانان هستند كه شديدترين جنايات در اقصي‌نقاط عالم عليه مسلمانان مظلوم در حال انجام است و اين امر در كنار سكوت غرب، نه تنها به معني دروغ واضح آمريكا و دولت‌هاي غربي است، بلكه مؤيد حمايت آنان از تروريسم سازمان يافته در جهان مي‌باشد.
امروز اين وظيفه مسلمانان و غيرمسلمانان آزاده است كه به سازمان‌هاي بين‌المللي براي جلوگيري از ادامه اين كشتار وحشيانه فشار بياورند تا دولت برمه نتواند جنايتي نظير آنچه در فلسطين مي‌گذرد را كه به آواره شدن انسان‌هاي مظلوم منجر شد تكرار نمايد.

انتهاي پيام/


 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
ناشناس
۱۸:۱۶ ۲۹ تير ۱۳۹۱
در مورد
سومالی
کنیا و اریتره
اتیوپی
غزه
فلسطین
افغانستان
پاکستان
هیروشیما
و..............................
هم
سکوت کردند
ا