سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون شهردار تهران مطرح كرد

آغاز بهره‌برداري از فاز نخست خط 3 مترو تا پايان تابستان

معاون شهردار تهران در جريان بازديد از عمليات اجرايي احداث خط 3 مترو اعلام کرد: مراحل آماده‌سازي 7 کيلومتر از مسير 19 کيلومتري اين خط به پايان رسيده و اين بخش تا پايان تابستان به بهره‌برداري مي‌رسد.

به گزارش گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران،سيد جعفر تشکري هاشمي با بيان اينکه خط 3 مترو بزودي به يکي از مهمترين خطوط مترو تهران تبديل خواهد شد گفت: علاوه بر تأثير به سزايي که در جا‌به‌جايي مسافران جنوب و جنوب‌غرب تهران به مرکز شهر خواهد داشت، قابليت تقاطع با خطوط 1 و 4 مترو را نيز داراست.

وي با اشاره به تراکم بالاي جمعيت در مناطق واقع در نيمه جنوبي تهران و سرانه پايين مالکيت خودرو در اين مناطق، گفت: توسعه پر شتاب حمل و نقل عمومي با محوريت مترو در جنوب شهر از اهميت ويژه‌اي براي مديريت شهري برخوردار است.

معاون شهردار تهران توسعه حمل و نقل عمومي را مهمترين راهکار اجرايي به ‌منظور بهبود وضعيت ترافيک و کاهش آلودگي هوا دانست و اظهار کرد: خطوط 3 و 4 مترو به جاي 7 واگن داراي 8 واگن هستند و طول ايستگاه‌هاي اين خطوط نيز از 140 متر به 160 متر افزايش پيدا کرده تا قطارها و ايستگاهها بتوانند در اين دو خط ظرفيت بيشتري براي جا‌به‌جايي مسافر داشته باشند.

وي با تأکيد بر اينکه مديريت شهري خود را متعهد مي‌داند سالانه 15 کيلومتر مترو براي شهروندان احدث کند، تصريح کرد: البته امسال فراتر از اين تعهد و معادل 19 کيلومتر مترو در خط 3 ساخته خواهد شد که فاز نخست آن به طول 7 کيلومتر تا آخر شهريور امسال به بهره‌برداري مي‌رسد و فاز دوم آن به طول 12 کيلومتر نيز تا پايان سال جاري به بهره‌برداري خواهد رسيد.

معاون شهردار تهران در پايان با ذکر اين نکته که در زمينه ساخت واگن‌هاي مترو تا 70 درصد به خودکفايي رسيده‌ايم، خاطرنشان کرد: در صورت تأمين اعتبارات مورد نياز قادر خواهيم بود تا با استفاده از توليدات داخلي نسبت به تأمين واگن‌هاي مورد نياز خطوط جديدي که مورد بهره‌برداري قرار مي‌گيرند، از محل توليد ملي اقدام کنيم.

7 کيلومتر مسير آماده شده از خط 3 مترو تهران که از چهار‌راه ولي‌عصر (عج) آغاز و تا خيابان شهيد بهشتي ادامه دارد، تا پايان تابستان امسال به بهره‌برداري مي‌رسد و 12 کيلومتر باقي مانده که از چهاردانگه در بزرگراه آزادگان تا چهار‌راه ولي‌عصر (عج) امتداد خواهد داشت نيز تا پايان سال جاري به بهره‌برداري خواهد رسيد.

برچسب ها: مترو ، خط سه ، تابستان ، شهردار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.