سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فیلم / مجروح شدن فعال جنبش ضدسرمايه داري

پليس آمريکا يک فعال جنبش ضدسرمايه داري را هدف گلوله قرار داد.

به گزارش گروه چند رسانه ای باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه پرس تی وی، روز گذشته يکي از فعالان جنبش تسخير در شهر سان فرانسيسکو در ايالت کاليفرنيا هدف حمله قرار گرفت. به گفته شاهدان يکي از افسران پليس اين شهر، معترض مذکور آمريکايي را درحاليکه به او دست بند زده بودند ، از ناحيه پشت سر دو مرتبه هدف گلوله قرار داد.
يک شاهد اين تيراندازي گفت:« پليس سان فرانسيسکو دو گلوله به سينه او شليک کرد. آنها مي گفتند مرد مذکور با خودش اسلحه به همراه دارد اما اينطور نبود. او فردي عادي بود. او هيچ کاري نکرده بود. اما نيروهاي پليس به او دست بند زدند و سپس به او تيراندازي کردند. به سمت او دومرتبه شليک شد آنهم درحاليکه دستانش در دست بند بود.»
اين تيراندازي در مقابل يکي از ساختمانهاي بانک مرکزي آمريکا در شهر سان فرانسيسکو رخ داد. خشم مردم آمريکا از خشونتهاي پليس در برخورد با تظاهرات جنبش تسخير افزايش يافته است. تظاهرات نود و نه درصدي ها از يک سال پيش در آمريکا آغاز شده است و همچنان ادامه دارد. معترضان آمريکايي مي گويند آنها نود و نه درصد جامعه آمريکا را تشکيل مي دهند اما در مقايسه با يک درصدي هاي برخوردار از هيچ  امکاناتي برخودار نيستند. آنها مشکلات اقتصادي آمريکا را در نظام سرمايه داري افسارگسيخته و نظام سياسي حاکم بر اين کشور مي دانندکه به گفته آنها در جهت منافع ثروتمندان است.



تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.