سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عابديني در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

بشار اسد تاوان حمايت از آرمان‌هاي فلسطين و مقاومت اسلامي را مي‌پردازد

يك‌كارشناس مسائل سوريه گفت:‌انفجارهاي روز گذشته در سوريه انتقامي است كه رژيم صهيونيستي و غرب از بشار اسد براي حمايت از مقاومت اسلامي و آرمان‌هاي فلسطين مي‌گيرند.

حسن عابديني در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران افزود :‌انفجارهاي روز گذشته نشان داد که  تحولات سوريه نه يک قيام مردمي بلکه توطئه هماهنگ سرويسهاي جاسوسي غربي به رهبري امريکا و ارتجاع عرب به رهبري سعودي و قطر است.

وي تصريح كرد: فرايند رويدادها در سوريه نشان مي دهد که خشونت ها ناشي از هماهنگي کامل گروه‌هاي مسلح تروريست مورد حمايت كشورهاي غربي-عربي بوده و ارتباطي با موج بيداري اسلامي در منطقه ندارد.

عابديني افزود : ارتش سوريه که اين بار هدف قرار گرفته است تاوان مشارکت مستقيم و غير مستقيم در چهار جنگ را بر ضد رژيم صهيونيستي طي 6 دهه گذشته را مي پردازد.

وي گفت : نظام سوريه در جنگهاي 1967 و 1973 بصورت مستقيم با اسراييل وارد نبرد شد و در جريان جنگ 33 روزه و 22 روزه كه رژيم صهيونيستي بر ضد مردم بي دفاع لبنان و غزه به راه‌انداخته بود نيز با حمايت از مقاومت است مقابل رژيم صهيونيستي ايستاد.

اين كارشناس ادامه داد: موج بيداري اسلامي موجب صدمه زدن به پايگاه‌هاي راهبرد غرب و رژيم صهيونيستي در منطقه غرب اسيا  و شمال آفريقا شده و نظام سلطه مي کوشد با بحران سازي در سوريه مانع از تاثيرگذاري محور مقاومت بر تحولات منطقه شود.

عابديني افزود: گروه‌هاي مسلح‌ در دو هفته‌گذشته بصورت جدي در خارج از دمشق و در شهرهاي مرزي كه پايگاه‌هاي اصلي آنها بوده شكست سنگيني را متحمل شدند و سعي داشتند با طراحي انفجارها در دمشق به گروه‌هاي مسلح روحيه جديدي بدهند.

اين كارشناس مسائل رسانه گفت : دولت سوريه با جايگزيني وزير دفاع جديد نشان داد که اوضاع را در کنترل دارد و فشار  سنگين سياسي و نظامي خارجي در اراده انها تاثيري نداشته است.
  وي افزود: به نظر مي رسد رژيم صهيونيستي بيشترين سود را از انفجار ديروز برده باشد زيرا  اصف شوکت که با اين انفجار ترور شد از فرماندهاني بود که سالها بخاطر حمايتش از مقاومت در فهرست سياه جوخه هاي  ترور اسراييل قرار داشت.
  او گفت : داود راجحه هم که در اين انفجار جان باخت نخستين وزير دفاع مسيحي هيات دولت سوريه بود که نشان مي دهد براي غرب هر کسي با انها مخالف باشد در فهرست ترور قرار مي گيرد و تفاوتي ميان مسلمان و مسيحي وجود ندارد.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.