سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فتح دوباره دماوند توسط گروه کوهنوردي "رندوله اشنويه"

گروه کوهنوردي "رندوله شنو " روز گذشته براي صعود دوباره به قله دماوند راهي فتح اين قله شد.

کيوان شيخي مسئول روابط عمومي گروه کوهنرودي رندوله اشنويه در اين باره به خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: با کمترين اقدامات قدم در راه صعود به قله دماوند گذاشتيم تا شايد با اين صعود بتوانيم توجه مسئولان ورزش را به قطب کوهنوردي کشور براي سرمايه گذاري در اين رشته ورزشي جلب کنيم، چرا که در شهرستان هاي اشنويه و نقده پتانسيل هاي خوبي براي ارتقاي اين رشته ورزشي وجود دارد ولي به خاطر دوري از مرکز و عدم حمايت هاي لازم نتوانسته است شاهد رشد قابل ملاحظه اي باشد.

لقمان عباس زاده سرپرست گروه کوهنوردي رندوله با اشاره به سختي هاي پيش روي کورهنوردي اشاره نمود و دراين باره با اشاره به تجربيات گذشته خود به خبرنگار ما گفت: صعود به قله موستاق آتاچين به ارتفاع 7546متر، صعود به قله آرارات و کاچکار ترکيه، دماوند و اغلب قله هاي مرتفع آذربايجان از تجربيات گذشته بوده که البته علي رغم تمامي سختي ها پس از فتح قلل آنها، اين سختي ها به شيريني تبديل مي شد.

وي با اشاره به پرخطر بودن ورزش کوهنوردي ادامه داد: گروه هاي کوهنوردي هميشه با ابزار و تجهيزات کامل قدم در راه فتح قلل مرتفع مي گذارند و خود را براي خطرات احتمالي آماده مي سازند و قبل از سعود با مطالعه و بررسي کامل اقدام به صعود مي کنند.

عباس زاده همچنين افزود: پتانسيل هاي ورزشي کوهنوردي درشهرهاي اشنويه و نقده بسيار است که اميدواريم مسئولان امر به ورزش کوهنوردي در اين دو شهر توجه لازم را معطوف دارند.

گفتني است؛ قادر حکيمي، لقمان عباس زاده، فخرالدين  مام علي، عبدالله پروانه، بهنام زاداحمد، صعود کنندگان اين گروه کوهنوردي به قله دماوند هستند.
برچسب ها: فتح ، دوباره ، دماوند
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.