سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه/

ضرورت استفاده از روش هاي جذاب براي بيان زيبايي هاي اسلام

معاون سياسي اجتماعي استاندار آذربايجان غربي ‌ گفت: در برنامه ريزي های اسلامی براي مردم بايد به زبان و ادبيات روز پيام هاي جديدي ارايه شود

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اروميه ابراهيم فتح الهي، در جلسه شورای امر به معروف ونهی از منکر آذربایجان غربی در سخناني با بيان اينكه نبايد به چند برنامه سازماني در موضوع تبليغ ديني اكتفا كرد، اظهار داشت: طراحي برنامه هاي برانگيزاننده در اين خصوص ضروري است و بايد نمونه هايي را به عنوان سمبليك اجرايي كرد مثلا جشن روزه داري براي كساني كه براي نخستين بار رمضان امسال روزه خواهند گرفت در نوع خود جالب و جذاب است.

فتح الهي از بازسازي روحيه اعتماد مردم به پليس پس از انقلاب اسلامي توسط نيروي انتظامي تجليل كرد و افزود: تعدد ماموريت هاي پليس به غير آنچه كه در ماموريت هاي سازماني اين نيرو وجود دارد نشان از اعتماد و حضور پر رنگ و پر تاثير نيروي انتظامي دارد.

معاون استاندار آذربايجان غربي با اشاره به اينكه ناجا قوي ترين و با اعتمادترين طرح و برنامه ها را در استان اجرا مي كند، ابراز داشت: اين ماموريت ها و موفقيت ها نبايد باعث شود كه ساير سازمان ها از ماموريت هاي فرهنگي خود غافل شوند.

دكتر فتح الهي در عين حال با تاكيد بر اينكه بايد در برنامه ريزي ها به حركت جمعي بهاء بيشتري داده شود، گفت: بايد در سياست گذاري هاي ستاد احياء امر به معروف و نهي از منكر تدابير رفتاري و ارشادي غلبه كند و براي قبل از وقوع حادثه برنامه ريزي شود كه در اين صورت موفقيت حتمي است.

وي وظيفه امر به معروف و نهي از منكر را رسالتي همگاني عنوان كرد و خاطر نشان ساخت: همه اسلام نماز و روزه نيست ، امر به معروف و نهي از منكر نيز جزء آموزه هاي ديني است و سازمان هايي مثل صدا و سيما و آموزش و پرورش بايد در مقوله فرهنگسازي به كمك ستاد بيايند.

معاون سياسي اجتماعي استاندار گفت: بايد در جامعه شرايط به نحوي باشد كه اصولا امكان گناه از بين برود چرا كه بعد از وقوع جرم و گناه مقابله با آن هزينه بالايي دارد.

وي تاكيد كرد: مي توان در ادارات دولتي نيز امكان اختلاط را از بين برد و براي بانوان نيز بايد امكانات محيطي را طوري فراهم كرد تا آنان بتوانند به راحتي در فضاهايي خاصي آزادي عمل داشته باشند و به ورزش و تفريح بپردازند.

دكتر فتح الهي راه اندازي پارك ويژه بانوان و مدارس ويژه دختران با امكان آزادي حجاب را از نمونه هايي ذكر كرد كه مي تواند امكان محيطي را براي سالم سازي جامعه به ارمغان آورد.

فتح الهي همچنين به استفاده حداكثري از ظرفيت اتحاديه هاي اصناف اشاره و تاكيد كرد: در فرهنگ سازي جامعه اصناف بازار مي توانند بسياري از وظايف را بر عهده بگيرند. اتحاديه اصناف بازار براي استقبال از ماه مبارك رمضان مي تواند هم تبليغات شهري داشته باشد و هم تخفيف ويژه ماه رمضان را اعمال كند.

وي در عين حال ارتباط گيري با هيات امناي مساجد را ياد آور شد و افزود: ارتباط با معتمدين محله و هيات امناي مساجد براي پيشبرد اهداف ستاد احياء بسيار موثر است.

وي در پايان برگزاري كلاس هاي اخلاق براي رده هاي مختلف مديريتي را مورد تاكيد قرار داد و افزود: برگزاري دوره هاي آموزشي ضمن خدمت براي كاركنان ادارات بايد همراه با ايجاد جذابيت براي مخاطبان انجام شود علاوه بر آن لازم است دوره هاي ويژه تحت عنوان اخلاق مديران براي مسئولان ارشد دستگاههاي اداري استان برگزار شود./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.