سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امروز ؛

پوتين ميزبان پادشاه اسپانيا

خوان کارلوس اول پادشاه اسپانيا امروز در مسکو با ولاديمير پوتين رئيس جمهور روسيه ديدار مي کند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاري ايترتاس ؛  پوتين در مراسمي نشان دولتي جايزه برجسته فعاليتهاي بشردوستانه را به پادشاه اسپانيا اعطا مي کند.خوان کارلوس اول به دعوت ولاديمير پوتين از مسکو ديدن مي کند.

براساس اين گزارش ،  پوتين و کارلوس در باره چشم انداز همکاريهاي دوجانبه بويژه در بخش اقتصادي و تجاري وهمچنين تحولات بين المللي گفتگو مي کنند. رهبران دو کشور تصميم دارند در باره موضوعات بين المللي و منطقه اي شامل، مناسبات روسيه با اتحاديه اروپا و ناتو، اوضاع خاورميانه و مسئله ايران بحث و تبادل نظر کنند.

خوان کارلوس اول و پوتين همچنين در ديداري جداگانه با هيئتي متشکل از کارفرمايان روسي و اسپانيايي، راههاي تقويت مناسبات تجاري و اقتصادي دو کشور وهمچنين افزايش سرمايه گذاري ها در بخش هاي نفت و گاز، فنآوريهاي نوين، انرژي و زير ساخت هاي حمل و نقل را بررسي خواهند کرد.
روسيه در سالهاي اخير شاهد افزايش حضور تجار و بازرگانان اسپانيايي در بازارهاي انرژي، توليد، حمل و نقل ، امور زيربنايي و معدن بوده است.

پادشاه اسپانيا بارها علاقمندي خود را به افزايش فعاليتهاي تجاري و اقتصادي کشورش با روسيه بيان کرده است. لوک اويل روسيه اخيرا در بندر بارسلونا پايانه نفتي احداث کرده و شرکت راه آهن و ديگر شرکتهاي بزرگ روسي اجراي طرحهاي بزرگ اقتصادي را در مادريد بررسي مي کنند.
در خلال ديدار رئيس جمهور روسيه از مادريد در سال دو هزار و نه، دو کشور با امضاي توافق نامه مشارکت راهبردي ، قرار گذاشتند اجلاس هاي دوجانبه سالانه برگزار کنند.

گردش مالي دو کشور درسال دوهزار يازده، با افزايش چهل وهشت درصدي به ده ميليارد و پنجاه ميليون دلار افزايش يافت. همچنين ميزان سرمايه گذاري اسپانيا در روسيه يکصدو سي و چهار ميليون و دويست هزار دلار و ميزان سرمايه گذاري روسيه در اسپانيا در زمان مشابه يکصد و نه ميليون و چهل ميليون دلار برآورد شده است.
برچسب ها: پوتین ، اسپانیا ، پادشاه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.