سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوزستان/

سطح زیر کشت برنج در خوزستان 2 هزار هکتار افزایش یافت

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: با وجود کاهش منابع آبی، سطح زیر کشت برنج در مقایسه با پارسال 2 هزار هکتار افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار  باشگاه خبرنگاران خوزستان ، محمد قاسمی‌نژاد با اشاره به پایان کشت برنج در 60 هزار هکتار از شالیزارهای استان، اظهار داشت: امسال به علت اجرای طرح‌های آبی و مدیریتی، سطح زیر کشت در مقایسه با سال گذشته 2 هزار هکتار افزایش یافت.

وی استان خوزستان را قطب تولید برنج در جنوب کشور دانست و افزود: امسال ارقام برنج بومی شامل چمپا، عنبر بو، عنبر نجفی و پرمحصول شامل شفق، پویا، دانیال و کادوس کشت شده است.

قاسمی‌نژاد با بیان اینکه برنج استان به دو روش مستقیم و نشایی کشت می‌شود، تصریح کرد: استفاده از روش‌های خشکه‌‌کاری، انجام کشت تأخیری با استفاده از ارقام زود‌رس، به ‌کارگیری رژیم آبیاری متناوب به‌ جای غرقابی دائم و کاشت با استفاده از انواع خطی کارها و به‌ صورت خشکه از جمله اقدامات امسال برای کشت برنج در استان بود.

وی مناطق عمده کشت برنج در استان را شامل شهرستان‌های ایذه، باغملک و رامهرمز عنوان کرد که در این مناطق به صورت نشایی و در بقیه اراضی مستعد خوزستان به صورت مستقیم برنج کشت شد.

به گفته این مقام مسئول، کار کشت برنج از نیمه خرداد آغاز شده و تا اواخر تیر ادامه داشت و پیش‌بینی می‌شود امسال در فصل برداشت در ماه‌های آبان تا آذر بیش از 180 هزار تن برنج برداشت شود.

میزان عملکرد برنج پارسال نیز 40 هزار و 724 کیلوگرم در هر هکتار بود و از سطح کشت شده 274 هزار و 88 تن شلتوک و 178 هزار و 157 تن برنج تولید شد./س
برچسب ها: افزایش ، زیر کشت ، برنج
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.