سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

احتمال درخواست نتانياهو براي برگزاري انتخابات زود هنگام

کارشناسان از احتمال درخواست نخست وزير براي برگزاري انتخابات زود هنگام خبر دادند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  شبکه تلويزيوني العالم حزب کاديما به رهبري شائول موفاز به دنبال اختلاف بر سر قانون جديد خدمت سربازي يهوديان مذهبي از دولت ائتلافي به رهبري بنيامين نتانياهو نخست وزير رژيم صهيونيستي خارج شد.

در همين حال برخي منابع در اسرائيل پيش بيني مي کنند مقامات اين کشور خواستار برگزاري انتخابات پيش از موعد شوند. فتيحه التميمي گزارشگر اين شبکه در گزارشي با اشاره به اين که حزب کاديما فقط دو ماه پش از پيوستن به دولت نتانياهو از آن جدا مي شود افزود: اين اتفاق ناشي از اختلاف بر سر قانون سربازي يهوديان مذهبي است.
حزب کاديما اين تصميم را در پي موافقت بيست و چهار تن از نمايندگان اين حزب با خروج از دولت اتخاذ شد.

در همين حال فقط سه تن از نمايندگان به باقي ماندن در دولت ائتلافي با نتانياهو راي دادند. موفاز گفت: نتانياهو در هر موردي منافع اقليت را بر اکثريت ترجيح مي دهد و تحت تاثير متحدان خود در جناح راست افراطي قرار مي گيرد.

در ادامه گزارش آمده است: بنيامين نتانياهو نخست وزير رژيم صهيونيستي در اولين واکنش به اين امر ضمن ابراز تاسف از اين تصميم کاديما اعلام کرد اين اقدام فرصتي طلايي را  براي ايجاد تغيير واقعي در اسرائيل از بين  برد.

در همين حال برخي از کارشناسان بر اين باورند که خروج کاديما از دولت نتانياهو به فروپاشي کابينه  ائتلافي منجر نخواهد شد زيرا دولت نتانياهو همچنان شصت و شش کرسي از يکصد و بيست کرسي کنست را در اختيار دارد.

در همين حال برخي پيش بيني کردند اين اقدام نتانياهو را وادار کند خواستار برگزاري انتخابات پيش از موعد شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.