سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ديلي تلگراف گزارش داد؛

تصويري/ كندوان تبريز در صدر برترين هتل‌هاي صخره‌اي جهان

روزنامه ديلي تلگراف انگليس، فهرستي از هتل هايي كه ويژگي غار مانند خود را حفظ كرده و به اصطلاح به طور طبيعي صخره اي هستند را منتشر كرده كه نكته قابل توجه هتل لاله كندوان در جنوب شرقي تبريز، در صدر آنها قرار دارد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران ، اين درست است كه امكانات مدرن و متفاوت در سهم ارتقا هتل هاي جهان نقش دارند، اما با توجه به دوره ماشيني شدن كنوني و استرسها، زياد گردشگران قصد دارند امكانات مدرن را در كنار ويژگي هاي طبيعي، فضاهاي طبيعي و منحصر به فرد مانند حضور در غار، دريا و قطب سپري كنند كه خوشبختانه در منطقه كندوان به دليل صخره اي بودن يا هتل توچال به دليل مرتفع بودن كشورمان در اين گونه هتل ها سهم دارند، اما در اينجا به بررسي برترين هتل هاي صخره اي جهان مي پردازيم:
 
1- به طور قطع و يقين هتل بين المللي صخره اي لاله كندوان تبريز كه در آستانه ورود به روستاي كندوان واقع شده، منحصر به فرد ترين هتل جهان در اين زمينه است.
 


هتل صخره اي كندوان تبريز در 27 مايلي جنوب شهر تبريز با 23 اتاق و تنها سالن كنفرانس صخره اي و كافي شاپ صخره اي و رستوران صخره اي در خانه هاي كله قندي با 30 برنامه بسيار منحصر به فرد است؛ چرا كه با داشتن تمامي امكانات يك هتل 5 ستاره، مي توانيد زندگي غارنشيني و فضاي آرامش آن را تجربه كنيد.
 
اين هتل همچنين داراي ويژگي بارز ديگري مانند جكوزي با‌ آب معدني اين روستا است و از هواي بسيار خنك و مطبوع در تابستان و همچنين گرماي تابستاني برخوردار است و پله برقي صخره اي نيز از ديگر طرحها است و در آستانه ثبت در يونسكو قرار دارد.


 
2- هتل صخره اي گاميراسو در روستاي ايول تركيه نيز از نماي زيبايي برخوردار بوده و داراي 25 اتاق است.





 
3- هتل لي هوت روچز در روستاي لوير سالانه گردشگران زيادي را به خود ديده و در قرن هجدهم افتتاح شده و داراي 15 اتاق است.

 



4- هتل صخره اي ريسورت جامائيكا داراي 11 اتاق مشرف به دريا بوده و پنجره ها رو به دريا باز مي شود؛ چرا كه غارها در كنار دريا قرار دارند و هنرمندان بسياري در آنجا كار كرده اند.





 
5-هتل غاري_آبي سالا در شهر سيلورماين سوئد بسيار زيباست و وجود دريا در راهروي اين هتل رويايي است، اين هتل داراي 155 اتاق و وسايل قديمي مي باشد.





 
6- هتل صخره اي الكساندر بوتيك در شهر سانتوريني يونان، داراي 9 كران يا اتاق صخره اي است.
 





7- هتل سرين هاوس در نزديكي كاپكيدو تركيه نيز صخره اي و رويايي بوده، هرچند كه روستاي صخره اي خالي از سكنه است.
 





8- هتل صخره اي كوكويولي در ايالت نيومكزيكو و شهر ساوردا نيز بسيار زيبا است.

 




9- هتل سنتي سنت آنچلو ايتاليا كه ثبت يونسكو نيز شده است، در جنوب ماتر قرار دارد و يكي از كاتاميان امپراطور در قديم بوده است و جزو ميراث فرهنگي اين كشور به شمار مي رود.




 
گزارش از علي جواهرچي
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
مینا
۱۳:۴۷ ۱۱ تير ۱۳۹۳
تصاویر عالی عالی عالی