سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان/

وضعیت آب در استان اصفهان بحرانی است

استاندار اصفهان در پیامی با اشاره به محدودیت منابع آب در استان، اهتمام جدی مردم استان به مسئله آب و صرفه جویی در مصرف را خواستار شد.

'به گزارش  'خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان علیرضا ذاكر اصفهانی' در این پیام با اشاره به جایگاه آب به عنوان یكی از محورهای اساسی توسعه افزود: با توجه به محدودیت منابع آب، بحران جدی در خصوص تامین آب مورد نیاز در شرب، صنعت و بویژه كشاورزی فراهم شده است.

استاندار اصفهان اظهار داشت: اهتمام جدی مردم به عنوان ذی نفعان اصلی و مصرف كنندگان آب، چه در بخش صنعت، شرب و كشاورزی از همیشه ضروری تر است.

ذاكر اصفهانی در پیام خود، تغییرات اقلیمی، نبود تناسب زمانی و مكانی بارش ها، پایین بودن میانگین سرانه آب در استان نسبت به سرانه كشوری و رشد روز افزون مصارف آب را از چالش های آب در این برهه از زمان ذكر كرد.

وی افت شدید سطح آبهای زیر زمینی، پشت سر گذاشتن خشكسالی های سخت و فقدان رعایت الگوی مصرف صحیح را از چالش های دیگر دانست و افزود: گذر از این مشكلات، عزم راسخ مردم خطه اصفهان را مانند تمام برهه های حساس و تاریخ ساز می طلبد.

وی بر توجه و اهمیت ویژه مدیریت بهینه منابع آب بر پایه همكاری و مشاركت تمام سطوح و لایه های اجتماعی تاكید كرد.

استاندار اصفهان تصریح كرد: در این فرآیند، مردم، سازمان ها و نهاد های دولتی، همه باید با تعهد و آگاهی اجتماعی به این امر مهم توجه كنند تا شاهد بهره برداری پایدار از منابع آبی استان باشیم.

ذاكر اصفهانی در پایان این پیام آورده است: از مردم عزیز استان خواستارم، همچون همیشه، یاری بی شائبه خود را از متولیان امر دریغ ننموده و رعایت الگوی صحیح مصرف آب را در ردیف سایر افتخارات این استان قرار دهند./س

برچسب ها: اصفهان ، آب ، بحرانی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.