سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعتماد به نفس کودکان نشانه رفتار صحيح والدین است

کودکانی که داراری اعتماد به نفس هستند از زندگی لذت بیشتری می برند و واقع بین هستند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران: اعتماد به نفس انگیزه لازم برای شروع و ادامه کارها به شخص می دهد و توانا بودن در انجام کار مورد نظر را به شخص گوشزد می کند و لازمه اساسی برای زندگی بدون استرس و آرامش است.
امروزه والدین در پی یافتن راههایی برای افزایش اعتماد به نفس  کوکانشان هستند ، آنها باید با تمرکز بر رفتار مطلوب کودکان و تشویق انگیزها برای اصلاح رفتار در آنها و در نهایت با افزایش رشد حس اعتماد به نفس در آنها احساس کم رویی را در آنان کاهش دهند.
رضوانی روانشناس در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران افزود: رفتار والدین در کاهش و یا افزایش اعتماد به نفس کودکان تاثیر به سزایی دارد.
وی در ادامه داد: اگر کودک در خانواده ای که سرشار از صمیمیت و محبت و مهربانی است رشد یابد ویژگی های شخصیتی خود را شناخته و با اطمینان به توانایی های خود رو به رو شود.
رضوانی تصریح کرد: کودکانی که داراری اعتماد به نفس هستند از زندگی لذت بیشتری می برند و واقع بین هستند
وی خاطر نشان کرد: والدین باید باور های نادرست کودکشان را شناسایی کنند و به کودک کمک کنند تا در این زمینه به استاندارهای درستی برسد.
همچنین وی اظهار داشت: والدینی هستند که به کودکانشان اجازه هیچ گونه عمل  و تصمیم گیری به فرزندانشان نمی دهند این دسته از کودکان دچار ضعف اعتماد به نفس شده و به افراد مطیع و فرمانبردار تبدیل می شوند./ل
برچسب ها: اعتماد ، روحیه ، کودکان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.