سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بخشايشي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

دستگاه ديپلماسي سفراي کشورهاي حامي ميانمار را فرا بخواند

يک کارشناس سياست خارجي گفت: دستگاه ديپلماسي بايد سفراي کشورهاي حامي ميانمار را فرا بخواند و مراتب اعتراض خود را نسبت به نسل کشي در اين کشور به گوش آنها برساند.

احمد بخشايشي در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران با اشاره به کشتار مسلمانان ميانمار به دست بودايي‌ها گفت: اکثر جمعيت ميانمار را بودايي ها تشکيل مي دهد که در راس قدرت هستند و اقليت اين کشور را مسلمانان تشکيل مي دهند که مورد ظلم واقع شده اند.

وي تصريح کرد: سازمان‌هاي بين المللي به خاطر سياست خارجي خنثي، طرفدار سياست هاي خصمانه غرب ميانمار هستند و به موضوع نسل کشي مسلمانان در اين کشور نمي پردازند ولي اگر اين اتفاق در کشوري که مخالف سياست هاي غرب بود رخ مي‌داد اين سازمان‌ها دست به کار مي شدند و از تضييع حقوق بشر در کشور مزبور، دم مي‌زدند. 

بخشايشي در ادامه افزود: وزارت امور خارجه بايد سفراي کشورهاي حامي ميانمار را فرا خوانده و مراتب اعتراض خود را به گوش آنها برساند و از طريق کشورهايي مانند چين که با ميانمار در ارتباط هستند درخواست کنند تا از دولت ميانمار بخواهند دست از کشتار مسلمانان بي گناه بردارد.

اين کارشناس سياست خارجي در پايان خاطر نشان کرد: متاسفانه از علل ديگري که مجامع بين المللي سکوت اختيار کرده اند، اختلاف و انشقاقي است که ميان کشورهاي اسلامي وجود دارد، کشورهاي اسلامي بايد در کنار هم بايستند و اين کشتار را محکوم کنند.

انتهاي پيام/ش3
برچسب ها: سفرا ، میانمار ، بخشایشی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.